Kia Picanto nowej generacji błyszczy w Genewie. W porównaniu do poprzednika jego długość całkowita wzrosła o 60 mm (do prawie 3,6 m) − przy wydłużonym o 15 mm rozstawie osi. To oznacza większą przestrzeń na nogi kierowcy i przedniego pasażera (o 36 mm) oraz zwiększoną do 200 litrów (tj. o 27 proc.) objętość ładunkową bagażnika.

Picanto oferowane będzie w dwóch wersjach nadwoziowych - pięcio- i trzydrzwiowej. Pod maskę nowego malucha Kii trafią do wyboru trzy wersje silnika Kappa: czterocylindrowa o pojemności 1248 ccm rozwijająca moc 85 KM i moment obrotowy 121 Nm oraz dwie trzycylindrowe o pojemności 998 ccm: benzynowa i Bi-Fuel (alternatywnie zasilana gazem LPG lub benzyną).

Kia Picanto pędzi do Polski Inne

W wersji benzynowej moc silnika wynosi 69 KM a moment obrotowy 95 Nm. Wersja Bi-Fuel wytwarza moc 82 KM i moment 94 Nm. Oprócz zbiornika LPG o pojemności 35 litrów, nowe picanto w wersji Bi-Fuel posiada 10-litrowy zbiornik benzyny, wystarczający do pokonania nawet 150 km po wyczerpaniu się zapasu paliwa gazowego.

Nowe picanto wyposażone jest w hamulce tarczowe na czterech kołach (standard we wszystkich odmianach modelowych z systemem elektronicznej stabilizacji toru jazdy ESC), układ ABS, elektroniczny rozdział siły hamowania EBD oraz wspomaganie hamowania awaryjnego Brake Assist.

Inżynierowie zapewniają, że skuteczność hamowania (41 metrów 100-0 km/h) należy do najlepszych w tej klasie pojazdów, przewyższając osiągi wielu innych modeli segmentu A. Picanto bez systemu ESC posiada na kołach tylnych hamulce bębnowe.

Kia Picanto pędzi do Polski Inne

Kia picanto nowej generacji pojawi się w Polsce w drugim kwartale 2011 roku.