Jak wynika z najnowszego raportu usterkowości Dekra 2011 najmniej awaryjnymi samochodami są kolejno w każdej klasie - ford fiesta, toyota prius, opel insignia, audi A6, mazda MX-5, honda CR-V, volkswagen golf plus i mercedes sprinter. Z tej ósemki tylko jeden samochód może pochwalić się obecnością na kartach Księgi Rekordów Guinnessa.
Otóż liczba wyprodukowanych przez Mazda Motor Corporation egzemplarzy samochodu sportowego MX-5 osiągnęła (4 lutego 2011 r.) próg 900 000. Taki wynik uzyskano w ciągu 21 lat i 10 miesięcy od rozpoczęcia masowej produkcji pierwszej generacji tego modelu w kwietniu 1989 r.
Przypominamy, że mazda MX-5 została po raz pierwszy wpisana do Księgi Rekordów Guinnessa jako "najlepiej sprzedający się dwumiejscowy samochód sportowy" w maju 2000 r., gdy produkcja osiągnęła poziom 531 890 egzemplarzy. Rekord Guinnessa był dwukrotnie aktualizowany, gdy przekroczono poziom 700 000 oraz 800 000 egzemplarzy. Ostatnio Mazda wystąpiła o kolejną aktualizację - tym razem do 900 000 egzemplarzy.
W latach 60. i 70. ubiegłego stulecia produkowano wiele kabrioletów o lekkiej konstrukcji, które pozwalały użytkownikom poczuć wiatr we włosach. W latach 80. Mazda postanowiła wskrzesić ducha minionych dekad pod postacią nowoczesnego roadstera. Model MX-5 wprowadzono na rynek w lutym 1989 r. Miał on przypomnieć klientom o tym, że pomimo coraz surowszych standardów w zakresie bezpieczeństwa i jakości, jazda samochodem wciąż może być doskonałą rozrywką. Dzisiaj MX-5 to najdłużej produkowany model dostępny w globalnej ofercie Mazdy.
"Od czasu, kiedy Mazda wprowadziła na rynek pierwszą wersję MX-5, model został dwukrotnie przeprojektowany, wprowadzono w nim także serię udoskonaleń. Jego długotrwały sukces zawdzięczamy silnemu wsparciu fanów MX-5 z całego świata. Będę dokładał wszelkich starań, aby podtrzymać popularność MX-5, dopracowując jego konstrukcję tak, aby pokochało go jeszcze więcej ludzi." - powiedział Nobuhiro Yamamoto, kierownik programowy obecnej wersji MX-5.
"Od narodzin pierwszej generacji MX-5 minęło już ponad 20 lat. Przez ten czas społeczeństwa, a także samochody, bardzo się zmieniły. Producenci samochodów przykładają coraz większą wagę do kwestii ochrony środowiska oraz reagują na problem kurczących się zasobów naturalnych naszej planety. W ramach swojej inicjatywy ekologicznej Mazda zaprezentowała w ubiegłym roku nowe rozwiązania technologiczne - SKYACTIV. Obecnie trwają prace projektowe nad modelami, które będą w przyszłości wykorzystywać te technologie. Wiele składników technologii SKYACTIV, takich jak rozwiązania umożliwiające obniżenie ogólnej masy pojazdów, powstaje w oparciu o wieloletnią pracę projektantów, którzy udoskonalali MX-5. W końcu to właśnie podstawowa zasada przyświecająca twórcom rozwiązań technologicznych SKYACTIV - budować samochody, które dają mnóstwo radości z jazdy - znalazła doskonałe odzwierciedlenie właśnie w modelu MX-5." - mówi Seita Kanai, dyrektor wykonawczy nadzorujący prace rozwojowe nad modelami Mazdy.
Kanai dodał jeszcze: "Zbliżając się do kolejnego kamienia milowego - miliona wyprodukowanych egzemplarzy - Mazda angażuje się w dalsze udoskonalanie modelu MX-5. Radość z jazdy będzie jeszcze większa, wprowadzimy też dalsze udoskonalenia w zakresie ekologii i bezpieczeństwa. Mazda świętuje swoje 91. urodziny, ale my jesteśmy już myślami przy setnej rocznicy założenia firmy. W najbliższych latach, razem z wiernymi wielbicielami MX-5, będziemy nadal cieszyć się tym modelem, który jest symbolem naszej marki."