Z corsą ciągle coś się dzieje: w roku 2010 zmianom uległo wszystko, co kryje się pod karoserią - podwozie, układ kierowniczy i silniki. Od stycznia 2011 roku maluch niemieckiego producenta zyskał nowe szaty, stał się bardziej uwodzicielski, nabrał seksapilu. Dziś trafił nad Wisłę…

Chirurg plastyczny nie miał za dużo roboty. Odrobinę zmienione reflektory, grill oraz zderzak i już auto wygląda lepiej. Zdaniem autorów liftingu przeprojektowany przód nadaje jej bardziej sportowego wyglądu. Auto wydaje się szersze, przyczajone do nawierzchni drogi, bardziej dopracowane… Nie jest to może rewolucja, ale zmiany są zauważalne i to wystarczy…

Co innego jeśli chodzi o zmiany pod maską… Najlepszy przykład to silnik wysokoprężny w nowej corsie ecoFLEX spalający średnio 3,5 l ropy na 100 km (94 g/km CO2). I to wszystko w aucie o mocy 95 koni! Taka zmiana to już coś… Tajemnica sukcesu tkwi w systemie start-stop, dłuższych przełożeniach skrzyni oraz niżej zawieszonym nadwoziu i oponach o zmniejszonym oporze toczenia.

Inne silniki? Więcej mocy plus zużycie paliwa i emisja CO2 do 13 procent niższe - to też brzmi całkiem nieźle...



Można wybierać i przebierać - od podstawowej jednostki benzynowej, 1-litrowej, 3-cylindrowej (65 KM) przez 1,2 (70 i 85 KM) i 1,4 (87 i 100 KM) po zastosowany w szatańskiej corsie OPC silnik turbo 1,6/192 KM. Wśród turbodiesli znajdziemy motory 1,3 i 1,7 CDTI o mocy od 75 KM do 130 KM zużywające poniżej 5 litrów paliwa na 100 kilometrów.

Wnętrze - ciekawsze zestawienia kolorystyczne, więcej radości, solidności… Z bajerów na pokładzie debiutuje nowy, multimedialny system audio-informacyjny z siedmioma głośnikami o mocy 4x20W. Nowością jest też "Touch & Connect" (dotknij i połącz się) system obejmuje pięciocalowy, kolorowy ekran dotykowy, zestaw map 28 krajów, technologię Bluetooth, złącze do odtwarzaczy iPod i złącza USB - ten pożyteczny gadżet jest opcją, która kosztuje ok. 2900 zł, biorąc pod uwagę fakt, że podobne urządzenie w poprzednim modelu kosztowało 6 tys. zł to prawdziwa okazja...

Ile samochód kosztuje w Polsce? Zobacz...


Corsa to bardzo ważny model dla Opla - jest jednym z najczęściej wybieranych aut w całej Europie i stanowi 27 proc. całkowitej sprzedaży niemieckiej marki. W okresie ostatnich trzech lat rocznie sprzedawano ponad 400 tys. egzemplarzy.

Nad Wisłą w 2011 roku producent chce sprzedać ok. 6200 sztuk nowej corsy. Cena nowej ślicznotki? Od 39 700 zł… Do wyboru dostaniemy - model 5d (najczęściej wybierana wersja, zwłaszcza przez rodziny), trzydrzwiówkę o sportowych rysach (kusi młodych) no i jest też corsa van czyli dwuosobowy wózek dla biznesu.

Plan Opla? Wzrost sprzedaży, udział w rynku ponad 8 proc. i miejsce na podium. I coś jeszcze - dowiedzieliśmy się, że w kwaterze głównej inżynierowie szykują zmiany w topowym modelu OPC (192 KM). Jakie? Podobno Pani i Pan będą bardzo zadowoleni… Trzymamy za słowo.