W Genewie Opel zaprezentuje ostateczną, seryjną wersję modelu ampera. Cóż to za wynalazek? To pięciodrzwiowe, czteromiejscowe auto , w którym zamknięto technologię napędu elektrycznego o nazwie voltec. Ampera przez cały czas i przy każdej prędkości jest napędzana elektrycznie (moc tego napędu to 111 kW - 150 KM). Od samego początku kierowca ma do dyspozycji 370 Nm momentu obrotowego. Osiągi? Od 0 do 100 km/h w auto przyspiesza 9 sekund. Prędkość maksymalna - 161 km/h.

"W przeciwieństwie do konwencjonalnego pojazdu elektrycznego, Opel Ampera może zostać tym jedynym samochodem, jaki w ogóle będzie potrzebny" - mówi Alain Visser, Wiceprezes Opla ds. sprzedaży, marketingu i usług posprzedażnych. "Ampera oferuje wszystko, co potrzeba: rewolucyjny napęd, progresywną stylistykę, doskonałe bezpieczeństwo, wysoką jakość i przyjazne użytkownikowi funkcje, a wszystko to w połączeniu z doskonałą dynamiką jazdy."

Sugerowane przez producenta ceny detaliczne na rynek europejski dla modelu podstawowego rozpoczynają się od 42 900 euro. Nie wiadomo jeszcze ile ten samochód będzie kosztować Polsce, ale przeliczając podaną cenę po kursie euro (ok. 3,90 zł) wynika, że nad Wisłą za amperę trzeba będzie zapłacić ok. 167 tys. zł (przypominamy, że 160 tys. zł kosztuje znacznie mniejszy miejski elektryczny mitsubishi i-MiEV). Ludzie z Opla podkreślają, że stosowana przez nich polityka cenowa eliminuje zamieszanie cenowe poprzez podanie całkowitego kosztu samochodu i akumulatora. Producent chwali, się że do dziś amperę zarezerwowało około 1000 klientów w całej Europie (połowa z nich to firmy).


Po rozładowaniu zastosowany w Amperze akumulator naładować można ponownie w ciągu około czterech godzin, podłączając pokładowy układ ładowania do standardowego, domowego gniazda 230 V. Zdaniem konstruktorów akumulator naładować można bezproblemowo, bez konieczności posiadania specjalnego osprzętu do ładowania, dlatego większość Amper przez cały czas będzie napędzanych elektrycznie. Podczas niezależnych badań ustalono, iż około 80 proc. europejczyków przejeżdża dziennie poniżej 60 km, tak więc ampera ma spełnić ich oczekiwania. 

Przez pierwszych 40-80 km (w zależności od ukształtowania terenu, stylu jazdy i temperatury otoczenia) energia dostarczana jest z 16-kWh akumulatora litowo-jonowy. Podczas jazdy z wykorzystaniem energii elektrycznej zapewnianej przez akumulator Ampera nie zużywa paliwa i nie emituje spalin. W przypadku dłuższych podróży napędzany paliwem silnik/generator zwiększa całkowity zasięg pojazdu do ponad 500 km przy pełnym zbiorniku paliwa.

Umieszczony na konsoli centralnej przycisk "Drive Mode" pozwala kierowcy na wybór trybu jazdy - normalny, sportowy, górski lub miejski. 

Tryb normalny jest trybem domyślnym ampery, przewidzianym do najczęstszego stosowania. Kiedy poziom naładowania akumulatora spadnie poniżej poziomu ładowania, ampera przechodzi w tryb rozszerzonego zasięgu, w którym silnik spalinowy uruchomiony zostaje automatycznie celem podtrzymania ładowania i zapewnienia rozszerzonego zasięgu podróży. Stan ładowania akumulatora zapewnia również hamowanie regeneracyjne, co pozwala na wyłączenie silnika na dłuższych odcinkach zjazdowych.


Tryb sportowy automatycznie zmienia konfigurację pedału przyspieszenia dla zapewnienia szybszej reakcji. Choć nie zapewnia on większej mocy, gwarantuje jednak większą wrażliwość na naciśnięcie pedału przyspieszenia przez kierowcę.

Tryb górski automatycznie dostosowuje system do zapewnienia mocy niezbędnej w terenie górzystym, w którym konwencjonalny pojazd elektryczny może napotykać na problemy. Tryb górski pozwala na rozszerzenie zasięgu zanim akumulator osiągnie najniższy poziom naładowania. Kierowcy powinni wybierać ten tryb po całkowitym naładowaniu lub na 10 do 15 minut przed wjechaniem na teren górzysty, aby móc wykorzystać pełną moc pojazdu na dłuższych podjazdach.

Tryb miejski dostosowuje tryb zarządzania akumulatorem do potrzeb codziennych dojazdów do pracy. Wybór trybu Miejskiego powoduje natychmiastowe zwiększenie zasięgu i pozwala na zaoszczędzenie energii znajdującej się w akumulatorze. Po jego wyłączeniu wyłączana jest również funkcja rozszerzenia zasięgu, a Ampera jest w tym momencie w stanie skorzystać z energii znajdującej się w akumulatorze i poruszać się wyłącznie na napędzie elektrycznym, np. na obszarach miejskich lub w strefach ograniczeń.