Volkswagen tiguan w poprzednim cieleniu mógł być zamawiany w wersji przystosowanej do jazdy miejskiej - Sport&Style i Trend&Fun lub w wersji offroad - Track&Field. W nowym tiguanie dostępna będzie jeszcze jedna linia - Truck&Style.

Wyposażenie wzbogacą gadżety wspierające kierowcę, takie jak system rozpoznający zmęczenie prowadzącego, system automatycznie włączający światła drogowe Dynamic Light Assist oraz układ ułatwiający utrzymanie pasa ruchu lane assist. Nowością będzie także elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego XDS.

Nowy Tiguan oferowany będzie w dwóch wersjach nadwozia, z różnymi kątami natarcia i zejścia. Podczas gdy klasyczny wariant z kątem 18 stopni jest przystosowany raczej do "miejskiej dżungli", Tiguan z kątem natarcia 28 stopni ma nadawać się także do jazdy w terenie.

Co nowego pod maską?


Trzy z siedmiu oferowanych w Europie silników - wszystkie jednostki są czterocylindrowe, turbodoładowane i zasilane bezpośrednim wtryskiem - są nowością pod maską tiguana.

Cztery silniki benzynowe wykorzystują technologię TSI i uzyskują moc pomiędzy 122 KM a 210 KM.

Trzy silniki wysokoprężne TDI dostarczą mocy od 110 KM do 170 KM. Dla nowego Tiguana dostępna będzie opcjonalnie 7-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa (DSG).

Wszystkie Tiguany z BlueMotion Technologies (BMT) posiadają ponadto system Start-Stop, co pozwoliło na redukcję spalania nawet o 0,7 l na 100 km. Samochód pojawi się w sprzedaży w połowie 2011 roku.