Przedstawiamy wyniki badań niemieckiego stowarzyszenia nadzoru technicznego GTÜ. Eksperci przebadali 215 modeli z siedmiu klas - łącznie przez ich ręce przeszło aż 5 milionów samochodów.
Samochody małe
Najbardziej niezawodne auto w tej kategorii to… fiat 500 produkowany w Polsce w Tychach.
Mały fiacik okazał się lepszy niż kolejno toyota yaris i mazda2.
To kolejne zwycięstwo Fiata w rankingu niezawodności. Model panda w 2009 roku zdeklasował konkurencję w zestawieniu niemieckiego automobilklubu ADAC. Miś był pierwszy - za nim wylądowała toyota aygo i peugeot 206. Na czwartej pozycji wyhamował inny model włoskiego producenta - punto/grande punto.
Auta kompaktowe
Na pierwszym miejscu hybrydowa toyota prius.
Drugie miejsce zdobył - na pewno ku zaskoczeniu wielu sceptyków - peugeot 307. Brązowy medal - toyota auris.
Gdyby wziąć pod uwagę jedynie konwencjonalny napęd (tylko silnik spalinowy) wówczas peugeot 307 okazałby się najmniej zawodnym kompaktem.
Brany za wzór solidności - volkswagen golf V generacji - pod względem niezawodności jest dopiero na siódmym miejscu.
Klasa średnia? - czytaj dalej>>>
Klasa średnia
Pierwszy jest lexus IS. Drugie miejsce zdobyła honda accord. Podium zamyka jaguar x-type.
Klasa wyższa
Tu pierwsza trójka najmniej zawodnych samochodów pochodzi z Niemiec. Złoto zdobyło BMW serii 6.
Srebro zawisło na lusterku limuzyny z Wolfsburga - volkswagen phaeton okazał się solidniejszy niż trzecie w zestawieniu BMW serii 7.
Auta sportowe
Najbardziej niezawodny w tej klasie jest mercedes SL.
Za gwiazdą ze Stuttgartu wyhamowało audi A5. W ekskluzywnej trójce znalazł się także ford focus coupé-cabriolet.
Terenówki i SUV
Za najmniej awaryjne pojazdy uznano w tej kategorii volkswagena tiguana i porsche cayenne.
Vany
Miejsca na podium opanowały auta z Hiszpanii i Czech. Najmniej awaryjny okazuje się seat altea, drugie miejsce przypadło dla skody roomster. Podium zamyka seat alhambra.
Komentarze (28)
Pokaż:
NajnowszePopularneNajstarszeAle to ostatni wyrób tej marki w mojej rodzinie .
Ale z ciebie cezar wsiowy , SKODA proszę cię . Auto cieciia
Volvo,Mercedes ,BMW,Volkswagen ,to sa samochody europejskie ,co mozna nazwac samochodem .A reszta to jakis szmelc .Nawet japonczyki pootwierali fabryki w Ameryce polnocnej ,ale to japonskie dziadowstwo ,nie ma klasy .
wczesniej jezdzielm bmkami, przez 2 i 3 lata od zakupu po kilka wizyt w salonie, raz dojechalem z trasy na 3 cylindrach
ogolnie awarie zlomow nie przeszkadzaja jak dlugo serwis nie marudzi i daje auto zastepcze
Pomówmy o niezwaodości dla samochodów w wieku 10+ to zobaczymy czy którys jeszcze odpali hehe
FIAT,RENO ---NIE ROZUMIEM KTO ROBIL BADANIA?