Samochód - niebieskie Audi Q5 trafiło do klienta z Changchun. "Ten rekord to kolejny milowy krok w historii Audi w Chinach" - powiedział Rupert Stadler, prezes zarządu Audi AG. „22 lata temu byliśmy pierwszą marką Premium w Chinach i od tego czasu jesteśmy niekwestionowanym liderem w tym segmencie – historia sukcesów, z której jesteśmy dumni. 950 000 samochodów wydanych klientom zostało wyprodukowanych w Chinach, 50 000 importowano. Żadnemu innemu producentowi samochodów Premium na świecie nie udało się dotychczas sprzedać na chińskim rynku więcej niż milion samochodów. W pierwszych dziewięciu miesiącach roku 2010 Audi dostarczyło klientom w Chinach i Hongkongu 175 000 samochodów, kolejny rekord."

Reklama

"W tym roku wydamy klientom w Chinach ponad 200 000 samochodów" - wyjaśnił Dietmar Voggenreiter, szef Audi w Chinach. "I określiliśmy już nasz kolejny cel sprzedaży: w najbliższych trzech latach chcemy sprzedać drugi milion."

Historia czterech pierścieni rozpoczęła się w Chinach w roku 1988 umową między Audi i FAW dotyczącą montażu modelu Audi 100 z importowanych modułów.

Dodatkowo nastąpił transfer technologii w produkcji i planowaniu oraz zorganizowano szkolenia dla współpracowników z Chin. W 1995 roku podpisano list intencyjny między Volkswagen AG i FAW, który dotyczył produkcji Audi w ramach spółki. Rok później z taśmy produkcyjnej zjechało Audi 200, wyprodukowane w 60 proc. w Chinach.

W roku 2000 Audi i FAW-VW wprowadziło na rynek pierwsze Audi A6 – w wersji długiej, ponieważ chińscy klienci oczekiwali limuzyny prowadzonej przez szofera i oferującej dużo miejsca z tyłu. W połowie 2005 roku pojawiła się kolejna generacja Audi A6L, a na początku 2009 Audi A4L.

Dzisiaj Audi produkuje w Chinach A6L, A4L, a od 2009 także Q5 na chiński rynek. W roku ubiegłym fabryka, dzięki rozbudowie, zwiększyła swoje możliwości produkcyjne do 300 000 samochodów. Sieć dealerska liczy w Chinach 157 zakładów dealerskich znajdujących się w 106 miastach, a do roku 2013 zostanie rozbudowana do ponad 400 stacji dilerskich.