Nowy motor pod maską Q7 to 3.0 TDI V6 o mocy 204 KM. Silnik waży mniej niż 200 kilogramów, a jego wewnętrzne tarcie zostało zminimalizowane. Innowacyjny system zarządzania temperaturą - nowe rozwiązanie w wielu silnikach Audi - w 3.0 TDI jest bardzo złożony: kadłub silnika i głowice cylindrów mają oddzielne obwody chłodzenia; w fazie rozgrzewania silnika ciecz chłodząca nie cyrkuluje w bloku.
Układ Common Rail z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi wytwarza ciśnienie wtrysku do 2000 barów; turbosprężarka i fazy rozrządu silnika zostały zoptymalizowane pod kątem maksymalnej efektywności. System Start- Stop wyłącza silnik podczas postoju, system rekuperacji odzyskuje energię przy hamowaniu.
Nowy model z rodziny Q7 spełnia wymagania normy EU 5. Spalanie? Średnio zużywa 7,2 litra na 100 km, emisja CO2 wynosi 189 g/km. Zdaniem inżynierów z Audi żaden inny duży SUV europejskiego producenta nie osiąga takich wartości. Maksymalny moment obrotowy tej jednostki wynosi 450 Nm jest już dostępny prawie od prędkości biegu jałowego (od 1250 do 2750 obr./min)
Duży SUV Audi przyspiesza od zera do 100 km/h w 9,1 sekundy. Jego prędkość maksymalna w wersji z opcjonalnym zawieszeniem pneumatycznym wynosi 205 km/h, ze sprężynami stalowymi 202 km/h.
W Q7 3.0 TDI/204 KM pracuje ośmiostopniowa przekładnia tiptronic, która przenosi moc na stały napęd na wszystkie koła quattro. Tryb Offroad i system ułatwiający ruszanie pod górę pomagają kierowcy podczas jazdy poza szosą. Tylko kto takim samochodem tapla się w błocie? Chyba nikt…