Mazda zmodernizowała silnik wysokoprężny 1.6 MZ-CD. Inżynierowie zaaplikowali jednostce nowy rozrząd o dwóch zaworach na cylinder (SOHC) i niskim współczynniku oporów wewnętrznych oraz aluminiowy blok i zmniejszoną pojemność skokową. Dzięki takim zabiegom turbodiesel jest lżejszy i bardziej zwarty.
Japoński napęd ma też nowy układ wtrysku, turbosprężarkę oraz bezobsługowy filtr cząstek stałych. Dlatego mazda3 ze zmodernizowanym doładowanym dieslem spełnia normę Euro 5 oraz daje kierowcy 115 KM i 270 Nm między 1750 a 2700 obr./min.
W porównaniu do poprzednika motor oferuje wyższą moc (o 6 KM) i wyższy o 12 proc. moment obrotowy (plus 30 Nm) przy niższym zużyciu paliwa i emisji spalin - spalanie 4,4 l/100 km, emisja CO2 - 117 g/km. Trójka dostała także nową, lekką, 6-biegową skrzynię (wcześniej przekładania 5 -biegowa).
Kiedy japońska nowość pojawi się na Wisłą? "W polskich salonach Mazdy trójka z mocniejszym silnikiem wysokoprężnym o pojemności 1.6 i mocy 115 KM debiutuje w listopadzie. Tak jak zmodernizowana mazda2." - powiedziała dziennikowi.pl Magdalena Węglewska, szefowa biura prasowego Mazda Motor Poland.