Zasięg nowego samochodu elektrycznego, stworzonego na bazie modelu Demio, ma wynosić 200 kilometrów. Pojazd będzie użyczany głównie instytucjom rządowym oraz klientom flotowym.

Reklama

Japoński producent dopracowuje obecnie strategię "Building Block Strategy", zgodnie z którą priorytetem marki ma być ulepszanie technologii bazowych poprzez budowanie bardziej wydajnych silników i skrzyń biegów oraz zmniejszanie masy pojazdów. W oparciu o te wytyczne Mazda zamierza stopniowo wprowadzać rozwiązania elektryczne, takie jak układy hamulcowe z odzyskiem energii oraz systemy hybrydowe.

Pierwsze rezultaty przyjętej strategii - modele wyposażone w nowe technologie SKYACTIV - będą wprowadzane na rynek w tym roku. Równolegle do wdrażania strategii "Building Block Strategy", Mazda kontynuuje badania i prace projektowe dotyczące samochodów elektrycznych dla użytkowników dojeżdżających do pracy w mieście, na krótszych dystansach. Dzięki programowi leasingu pojazdów elektrycznych.

Mazda jednak mocno stąpa po ziemi i jest świadoma tego, że w najbliższej przyszłości silniki spalinowe zachowają swoje dominujące znaczenie w branży, dlatego inżynierowie japońskiej marki będą nadal je ulepszać. I chwała im za to!