Inne / Bildagentur Krling
Inne / Bildagentur Krling

Najnowszym projektem Volkswagena jest scirocco GT24 - CNG (Compressed Natural Gas) czyli wyścigówka, której 2-litrowe turbodoładowane serce zasila gaz ziemny. Rezultat kombinacji turbo i CNG to prawie 300 KM i 350 Nm na przedniej osi. Auta rozpędzi sześciobiegowa przekładnia DSG obsługiwana przełącznikami przy kierownicy.

Dwie takie maszyny VW wystawi w wyścigowy weekend (23-24 maja) w 24-godzinnym maratonie przebiegającym przez wzgórza i doliny gór Eifel.

"Zwycięstwem w swojej klasie Scirocco GT24, już podczas premiery w ubiegłym roku, wykazało swoje mocne strony jako dynamiczne sportowe coupé. W 2009 roku idziemy o krok dalej prezentując dwie różne koncepcje napędu: chcemy udowodnić, że wszystkie rodzaje silników oferowane przez Volkswagena charakteryzują się wysoką efektywnością, dynamiką i niezawodnością. Północna Pętla i 24-godzinny wyścig są idealnym polem testowym dla naszych samochodów.” - powiedział się dyrektor Volkswagen Motorsport Kris Nissen

Reklama
Inne

Napęd na CNG skonstruowano w oparciu o dwulitrowy silnik benzynowy, który wygrał ten długodystansowy wyścig w 2008 roku. Inżynierowie najwięcej pracowali nad składem mieszanki którą ma dostać silnik wyposażony w turbodoładowanie spalin. Kolejnym zadaniem było osiągnięcie równowagi między maksymalną temperaturą spalin a potencjałem turbosprężarki w celu uzyskania optymalnych możliwości jezdnych i mocy.

Nowa generacja silników turbo zasilanych gazem ziemnym wykorzystuje wysoką, wynoszącą około 130 liczbę oktanową, odporność gazu jako paliwa na spalanie stukowe. Dzięki niej samochody zasilane gazem uzyskują dynamikę jazdy, jakiej nie może zapewnić żaden alternatywny napęd. Ponadto gaz ziemny jest przyjazny dla środowiska a jednocześnie tani. Samochody na ten rodzaj paliwa redukują emisję CO2 średnio o 25 procent w porównaniu z konwencjonalnym silnikiem benzynowym. Podczas spalania powstaje tylko minimalna ilość cząsteczek sadzy lub drobnego pyłu.

24-godzinne wyścigi na torze Nurburgring są rozgrywane od 1970 roku. Przez niemal 40 lat impreza ta dorobiła się sławy najtrudniejszej rywalizacji samochodowej świata.