Nasz mistrz słynie z tego, że poza wygrywaniem rajdów, chorobliwie uwielbia Lancera Evolution. Od drugiej połowy lat 90-tych w jego garażu stały dwa Evo VI pod rząd, a po nich VIII i IX generacja aż do najnowszego niemal 300-konnego Lancera Evolution.

Reklama

Tyle prywatnie. A zawodowo? Od niedawna nową rajdową bronią Peterhansela i spółki z ekipy Repsol Mitsubishi Ralliart (RMR) jest Mitsubishi Racing Lancer MRX09, czyli następca utytułowanych Pajero. Aut, które zdobyły dla japońskiej marki aż 12 zwycięstw w 25-letniej historii startów w Dakarze.

>>>Zabójca subaru już w Polsce

Wszystkie cztery koła rajdowego Lancera napędza trzylitrowy turbodiesel V6. Osiągi - ponad 260 KM i przeszło 650 niutonometrów. Takimi maszynami kierowcy RMR w tegorocznej 31 edycji rajdu Dakar walczą o 8. z rzędu i 13. w historii trofeum.

Jak im idzie? Po trzecim etapie południowo-amerykańskiego maratonu Stephane Peterhansel zajmuje 4 pozycję, Nani Roma - piątą a Luc Alphand - po stracie ponad 30 minut w wyniku naprawy uszczelki w układzie paliwowym - jest na dziesiątym miejscu w klasyfikacji ogólnej.

Reklama

Teraz wróćmy do naszego pojedynku aut z innych światów. "Choć wygląda dość niepozornie przy naszym racing lancer, nowy lancer evolution jest rzeczywiście fantastyczną maszyną. Wyposażony w dwusprzęgłową skrzynię biegów TC-SST, wygodniejszy i ulepszony; to naprawdę niezwykłe auto na rynku. Kiedy wybierzesz tryb “Sport” albo “Super Sport” i zaczniesz bawić się łopatkami zmieniając biegi, nagle odkrywasz, że siedzisz za kierownicą fantastycznego pojazdu żywcem wyjętego z gier komputerowych. Natomiast w trybie “Auto” samochód może pokonywać długie dystanse dając uczucie pełnej wygody. Miał być przeznaczony do mniej szaleńczej jazdy, niż moje starsze szóstki, ale jednocześnie nie przychodzi mi do głowy żaden inny samochód o prawdziwie podwójnej osobowości…” - powiedział Peterhansel.

Przypominamy, że najnowsze Evo stoi na szczycie wszystkich Lancerów. Mało tego to cesarz wszystkich maszyn japońskiej stajni.

Na karku ma 36 lat wyczynów w rajdach i wyścigach (zaczynając od Lancera 1600 GSR w 1973) i 17 lat legendy kultowego Lancera Evolution - każda kolejna generacja burzyła krew w żyłach kierowców i dawała w kość konkurencji…

Rajdowy Lancer Evo to cztery tytuły Mistrza Świata Kierowców (1996, 1997, 1998,1999) i jeden Konstruktorów (1998).

>>>Tak latał Makinen...