Z ustaleń tygodnika wynika, że wiosną 2009 roku na wystawie w Genewie Opel pokaże prototyp następcy obecnej, trzeciej generacji astry. Samochód gotowy do produkcji poznamy kilka miesięcy później, podczas jesiennego salonu samochodowego we Frankfurcie. Po premierze, czyli pod koniec 2009 roku auto trafi do sprzedaży.

Reklama

Ważna informacja - następca astry będzie produkowany także w polskiej fabryce General Motors w Gliwicach. Czyli tam gdzie teraz powstaje popularna zafira, najnowsza astra III sedan i astra classic.

Nie wiadomo jeszcze czy nowy samochód zostanie nazwany po prostu astrą IV (cztery) - czytamy w najnowszym numerze "AŚ". Trwają spekulacje, że Opel chcąc zaznaczyć zupełnie nową jakość i charakter auta zmieni nazwę. Zresztą podobnie zrobił już w przypadku większej vectry - jej następca w klasie średniej został nazwany isignia.

Nowy kompakt Opla zostanie zbudowany na nowej płycie podłogowej z której skorzystają inne auta spod skrzydeł General Motors - saab 9-1 (szwedzki debiutant wśród kompaktów premium) czy następna generacja chevroleta lacetti.

Podobnie jak aktualna astra nowy kompakt Opla na "starcie" pojawi się jako trzy- i pięciodrzwiowy hatchback. Oba powinny różnić się charakterem. Później dojdą - kombi, sedan i coupe-cabrio. Pod odważną karoserią przyjedzie szereg systemów bezpieczeństwa i bogate wyposażenie, które zadba o komfort.

Między przednimi kołami pojawią się silniki benzynowe i turbodiesle o mocy od 75 KM aż do 250 KM w sportowej odmianie OPC. Z doniesień "Auto Świata" wynika, że wersja OPC dostanie także napęd na cztery koła - sądzimy, że będzie to system który zadebiutował w najnowszym saabie 9-3 XWD. Nie powinno też zabraknąć wersji hybrydowej (zespół spalinowo-elektryczny) i wariantu zasilanego bioetanolem (Flex-Fuel).