Kształty flagowej limuzyny Opla szlifowano przez ponad 650 godzin w tunelu aerodynamicznym - efekt to najmniejszy w klasie współczynnik oporu powietrza (Cd - 0,27). Idealna opływowość to bardziej oszczędne spalanie, lepsze osiągi, niższa emisja dwutlenku węgla.

Reklama

Insignią niemiecka marka wraca do klasy premium. Dlatego nowy styl jest bardziej wysmakowany niż vectry. Zresztą jego elementy zobaczymy w przyszłych autach Opla.

Zarówno sedan, jak i odsłonięta pieciodrzwiowa limuzyna mają identyczne rozmiary. Od przedniego do tylnego zderzaka auto mierzy niemal 5 metrów. Dokładnie 4,83 m, w porównaniu do rozmiaru vectry (4,61 m) insignia jest niemal o 22 cm dłuższa. Dodatkowe centymetry to więcej miejsca w kabinie. Piątka pasażerów powinna podróżować swobodnie.

Insignia zaskoczy nas także zaawansowanymi rozwiązaniami technicznymi. Pierwszym z brzegu jest inteligentne oświetlenie Adapting Forward Lighting (AFL). Nowe reflektory AFL zostały opracowane wspólnie przez specjalistów z Opla i firmy Hella.

Od samego początku insignia przyjedzie z napędem na przednią i obie osie. Układ Adaptive 4x4 to nic innego jak rozwiązanie ze sprzęgłem typu Haldex, które debiutowało niedawno w saabie 9-3 XWD.

Każda limuzyna z systemem 4x4 dostanie specjalne zawieszenie FlexRide z systemem Adaptive Stability Technology. Takie podwozie samo rozpozna drogę, styl jazdy kierowcy, by w ułamku sekundy zareagować właściwą siłą tłumienia amortyzatorów czy wciągnąć do pracy inny sztab elektronicznych wspomagaczy.

Mało tego, kierowca będzie mógł też sam sterować ustawieniami układu jezdnego. Dzięki temu insignia ma "chwytać drogę" niezwykle bezpiecznie i komfortowo. FlexRide będzie również dostępny w wersjach przednionapędowych.

Reklama

Silnik do najnowszej limuzyny Opel każe wybierać z siedmiu jednostek. Benzynowe są cztery od 115 do 260 KM z V6. Trzy nowe turbodiesle to moc od 110 do 160 KM z 2 litrów. Każdy z tych motorów spełni normy emisji Euro 5. Później arsenał powiększy się o ekologiczny wariant EcoFLEX z niezwykle niską emisją dwutlenku węgla. Dojdą, rzecz jasna, mocniejsze warianty - obowiązkowo sportowy OPC.

Opel insignia zadebiutuje od razu jako sedan i 5-drzwiowa limuzyna - dokładnie 22 lipca 2008 roku podczas wystawy samochodowej w Londynie. Sprzedaż rozpocznie się przed końcem roku. Cała rodzina najnowszego auta będzie produkowana w macierzystej fabryce, czyli w Russelsheim.