Toyota rusza z wyprzedażą modeli z rocznika 2023

Toyota uruchamia sezonową wyprzedaż samochodów z rocznika 2023. Od zakończenia pandemii to pierwsza tak szeroko zakrojona akcja w salonach japońskiej marki. Promocje ruszają od dziś, czyli 13 listopada i potrwają do 18 listopada 2023 roku.

Stąd jeśli komuś nie przeszkadza fakt, że nowy model pochodzi z 2023 roku, to teraz może mieć samochód od ręki i znacznie taniej. Przez sześć dni rabaty sięgają blisko 21 tys. zł. Do tego jest bon o wartości 1000 zł na akcesoria oraz znakowanie auta technologią syntetycznego DNA w cenie. Jakie modele można upolować i za ile?

Reklama

Toyota Corolla TS Kombi tanieje o 10 tys. zł, hybryda 2.0 w cenie 1.8

Toyota Corolla tanieje we wszystkich wersjach nadwoziowych. Rabaty dotyczą też każdego rodzaju napędu. Stąd Corolla TS Kombi z 2023 roku tanieje nawet o 10,4 tys. zł względem ceny katalogowej. Po uwzględnieniu zniżki kombi z najpopularniejszą w Polsce 1.8-litrową hybrydą 5. generacji o mocy 140 KM kosztuje od 117 000 zł. Z kolei Corolla TS Kombi 2.0 hybrid/197 KM w promocji startuje z poziomu 129 900 zł. Tyle przed rabatem kosztowała słabsza hybryda z silnikiem 1.8.

Toyota Corolla / Tomasz Sewastianowicz
Reklama

Toyota Corolla TS kombi oferuje bagażnik o pojemności 596 l w wersji z napędem 1.8 Hybrid, a w wariancie 2.0 Hybrid jego kufer zapewnia 581 l. To więcej niż RAV4 (580 l). Po złożeniu kanapy możliwości transportowe kombi rosną do 1600 litrów.

Toyota Corolla / Tomasz Sewastianowicz

Toyota Corolla 2023 hatchback i sedan - obniżka o 14,3 tys. zł

Toyota Corolla 2023 hatchback to już rabat sięgający 14,3 tys. zł. Model wyprzedażowy z hybrydą 1.8 kosztuje od 112 100 zł. Te auta znikają dosłownie na pniu – 2-litrowa hybryda jest dostępna wyłącznie w wersji GR Sport z pakietem Dynamic – cena po obniżce startuje z poziomy 144 600 zł.

Toyota Corolla sedan z benzynowym silnikiem 1.5 i skrzynią manualną tanieje o 12 tys. zł. W efekcie auto w wersji Comfort z pakietami Tech i Style kosztuje 98 400 zł. W przypadku tej wersji nadwoziowej, ale z hybrydą 1.8 przewidziano upusty do 10,1 tys. zł w zależności od poziomu wyposażenia.

Toyota Corolla sedan 2023 / Toyota / Jeroen Peeters

Toyota Corolla 1.8 Hybrid czy 2.0 Hybrid? Jakie różnice?

Toyota Corolla po modernizacji na początku 2023 roku poza lepszymi multimediami i odświeżonym wnętrzem daje kierowcom absolutną nowość. To dwie nowe hybrydy 5. generacji – bazowa jest oparta na benzynowym 1.8, zaś druga na jednostce 2.0 Dynamic Force. W obu układach wprowadzono poważne zmiany.

Najpopularniejsza hybryda 1.8 zapewnia 140 KM wobec 122 KM starszego napędu. Większa o 18 KM moc to przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 9,2 s, czyli szybciej o 1,7 s. Napęd hybrydowy 5. generacji z silnikiem 2.0 wytwarza 196 KM, czyli o 12 KM więcej. Efekt? Corolla 2024 z nowym sercem stała się szybsza o pół sekundy - od 0 do 100 km/h przyspieszy w 7,5 s.

Jak jeździ Toyota Corolla z nową hybrydą 1.8 i ile zużywa benzyny?

Corolla z hybrydą 5. generacji procentowo dłużej jeździ dzięki silnikowi EV, a to przekłada się na niższe zużycie benzyny i wyższy komfort akustyczny w kabinie. Podczas przyspieszania częściej do głosu dochodzi jednostka elektryczna – silnik benzynowy 1.8 wkracza do akcji nieco później i rzadziej niż w 4. generacji. Ruszaniu spod świateł czy manewrowaniu na parkingu dłużej towarzyszy cisza. W porównaniu do poprzedniej konstrukcji wyraźnie zyskała też zrywność i elastyczność.

Na drodze nowa hybryda 1.8/140 KM jest bardzo ekonomiczna – wynik 4,5 l/100 km poza terenem zabudowanym nie wymaga specjalnych wysiłków. Przy tym przez ok. 50 proc. czasu jazdy odcinkiem pomiarowym korzystała z trybu elektrycznego (EV). Super! Jednak dopiero próby porównawcze na torze pokazały kolosalne różnice między trzema różnymi generacjami hybrydowego napędu 1.8.

Toyota Corolla 1.8 Hybrid / Tomasz Sewastianowicz
Toyota Corolla 1.8 Hybrid / Tomasz Sewastianowicz

Toyota Corolla 2024 kontra Corolla 2023, jakie różnice

Jeśli jednak ktoś woli poczekać, to już po nowym roku zadebiutuje odmłodzona Toyota Corolla 2024. Samochód po raz pierwszy będzie dostępny z cyfrowym kluczykiem. Żeby skorzystać z tej funkcji otwierania i zamykania auta, nie trzeba uruchamiać specjalnej aplikacji – wystarczy smartfon z aktywnym profilem Smart Digital Key (z systemem Apple i Android). Roczny abonament na tę usługę będzie darmowy.

Toyota Corolla 2024 / Toyota

Toyota Corolla 2024 z klimatyzacją, która niszczy zarazki

W Corolli 2024 zadebiutuje także zupełnie nowy układ klimatyzacji z technologią nanoe X. To rozwiązanie znane z droższych modeli Toyoty i Lexusa. System opracowany przez firmę Panasonic wprowadza tryliony cząsteczek wody o nanometrycznych rozmiarach do przepływu powietrza, zapewniając czystsze i zdrowsze środowisko wewnątrz auta. Wyniki badań laboratoryjnych mają potwierdzać zdolność rodników hydroksylowych do korzystnego oddziaływania na powietrze w zamkniętych przestrzeniach. Twórcy nanoe X podkreślają, że ich technologia skutecznie tłumi aktywność szkodliwych bakterii i wirusów, neutralizuje pyłki, alergeny oraz nieprzyjemne zapachy. Co więcej, pomaga w zwalczaniu pleśni i dba o optymalny poziom wilgotności w kabinie samochodu. Technologia oczyszczania i nawilżania powietrza nanoe X jest dostępna w Corolli standardzie od wersji Style.

Toyota Corolla 2024 / Toyota

Toyota Corolla 2024 i nowe lakiery

W Corolli z roku modelowego 2024 najmodniejsze będą dwa nowe kolory. Metalizowany Super Green w połączeniu z czarnym dachem zarezerwowano dla hatchbacka i kombi. W sedanie pojawił się elegancki lakier Precious Silver. W Corolli hatchback i TS kombi w wersji GR Sport z pakietem Dynamic lusterka, dolne partie przedniego spojlera oraz listwy boczne pomalowane będą lakierem Liquid Black.

Toyota Corolla 2024 / Toyota

Toyota Yaris 2023 z silnikiem benzynowym tańsza o 11 tys. zł

Toyota Yaris 2023 z benzynowym silnikiem 1.0/72 KM także tanieje. Samochód w wersji Active kosztuje 65 900 zł, czyli o 11 tys. zł mniej od ceny regularnej. Dostępne są również ostatnie egzemplarze wersji Comfort (od 72 900 zł).

Toyota Yaris / Toyota

Toyota Yaris Cross 2023 - hybryda z silnikiem 1.5 tanieje

Toyota Yarisa Cross z rocznika 2023 tanieje w bogato wyposażonych wersjach Comfort, Executive oraz Adventure z napędem hybrydowym 1.5 i napędem 4x4 AWD-i. W wybranych konfiguracjach ceny ścięto nawet 7 tys. zł.

Toyota Yaris Cross / dziennik.pl

Toyota RAV4 2023 w promocji

Toyota RAV4 2023 z silnikiem benzynowym 2.0 o mocy 173 KM, skrzynią CVT i napędem na przód w wersji Comfort z pakietem Style tanieje aż o 17,7 tys. zł – stąd japoński SUV kosztuje od 154 400 zł. Można też trafić ostatnie egzemplarze hybrydą 2.5 w odmianach FWD oraz AWD-i w wersjach Comfort i Executive.

Toyota RAV4 GR Sport / Toyota

Toyota Camry 2023 - hybryda od 163 500 zł

Toyota Camry 2023 w wyprzedaży kosztuje od 163 500 zł. Limuzyna z 2,5-litrową hybrydą o mocy 218 KM, jest dostępna w trzech wersjach wyposażenia – Comfort, Prestige oraz Executive. Maksymalny rabat sięga 20 900 zł.

Toyota Camry 2023 / Toyota

Toyota Aygo X 2023 jest najtańsza

Toyota Aygo X w ofercie rabatowej kosztuje od 66 400 zł za auto z silnikiem 1.0 o mocy 72 KM w wersji Active. Wyprzedaż rocznika 2023 to też ostatni dzwonek za zakup limitowanej serii Undercover.

Toyota Aygo X / Tomasz Sewastianowicz
Toyota Aygo X / Tomasz Sewastianowicz

Nowa Toyota Prius i bZ4X - hybryda plug-in i samochód elektryczny w wyprzedaży 2023

Nowa Toyota Prius z hybrydą plug-in kosztuje od 188 900 zł za wersję Comfort. Elektryczna Toyota bZ4X to rabat sięgający 15 tys. zł bez względu na wybraną wersję. Wodorowa Toyota Mirai tanieje o 20 tys. zł.

Toyota Prius / Toyota
Toyota Prius / Tomasz Sewastianowicz