Volkswagen rozpoczął realizację nowej inwestycji w Poznaniu. Na dobry początek wmurowano kamień węgielny pod budowę nowej hali spawalni z zapleczem logistycznym.

- To pierwszy krok pod poszerzenie naszych powierzchni związanych z budową infrastruktury dla następcy obecnego caddy – powiedział Jens Ocksen, prezes zarządu Volkswagen Poznań. - Bardzo się cieszę, że możemy realizować swoje plany i przygotowywać w ten sposób fabrykę pod nowe wyzwania i oczekiwania rynku . Ta rozbudowa podkreśla również znaczenie zakładów Volkswagen Poznań w koncernie Volkswagen. Możemy z nadzieją patrzeć w przyszłość – dodał.

Reklama
Volkswagen

Nowy volkswagen caddy od 2020 roku

Tym samym potwierdzają się nasze doniesienia ze stycznia 2018 roku. Wtedy prezes VWP przyznał, że w 2020 roku zakład musi być gotowy na produkcję nowego auta - volkswagena caddy 5, także w wersji z alternatywnym napędem. (CZYTAJ WIĘCEJ>>)

Reklama

- Inwestycja w Antoninku obejmuje budowę nowej hali spawalni z zapleczem logistycznym, która zostanie wyposażona w najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne. W ramach prac przygotowawczych uporządkowano i zniwelowano 8 hektarów terenu, a dodatkowo nawieziono 60 tys. ton ziemi – wyjaśniła nam Prystacka.

Reklama

Dzięki temu w zakładzie powstanie łącznie około 60 tys. m kw. nowych powierzchni produkcyjnych i magazynowych. Pierwsze dostawy części trafią do nowej hali logistycznej w marcu 2019 roku. Każdego dnia przyjeżdżać będzie do niej 140 samochodów ciężarowych, czyli prawie 6 aut na godzinę.

Dietmar Mnich, dyrektor poznańskiego zakładu VW stwierdził, że niebawem fabryka będzie produkować 750 aut dziennie.

- Plany dotyczą inwestycji o wartości prawie 500 mln euro (ponad 2,1 mld zł - przyp. red.), z tego 420 mln euro zostanie zainwestowane w infrastrukturę produkcyjną i urządzenia produkcyjne. Rozszerzenie hali spawalni odbywać się będzie na powierzchni ok. 15 tys. m kw. Powierzchnia hali logistycznej obejmie 45 tys. m kw. – wyjaśnił Mnich.

Volkswagen / Błażej Pszczółkowski

Nowy caddy także elektryczny?

W dobie elektryfikacji samochodów koncernu VW można spodziewać, że także i caddy 5, który za dwa lata będzie produkowany w Polsce również zostanie wyposażony w napęd elektryczny. Nie jest wykluczone, że zastosowane w nim rozwiązanie pozwoli przejechać ok. 600 km na jednym ładowaniu - taki zasięg przewidziano dla osobowych elektryków rodziny I.D., których produkcja ruszy także w 2020 roku.

Praca w Volkswagenie

Inwestycja w rozbudowę zakładu i wdrożenie nowego modelu caddy do produkcji może też wiązać się z utworzeniem nowych miejsc pracy. Ale na razie przedstawiciele niemieckiej marki nie odsłaniają szczegółów.

Wiadomo natomiast, że VW przygotowuje się do kolejnych rekrutacji i uruchomienia trzeciej zmiany w zakładzie Craftera we Wrześni. W tym roku spółka chce zatrudnić kolejne tysiąc osób.