Zlot GTI Wörthersee to kultowa impreza dla pasjonatów motoryzacji. Austriackie Reifnitz nad jeziorem Wörth raz w roku staje się dla fanów modelu GTI prawdziwą mekką. I to właśnie dla tych ludzi Volkswagen stworzył model o nazwie Golf GTI TCR.

Volkswagen Golf GTI TCR Concept Volkswagen

Nowa odmiana Golfa GTI jest drogową wersją samochodu, który dwukrotnie zwyciężał w ogólnoświatowej serii wyścigów TCR i nazywa się tak samo, jak auto wyczynowe – Golf GTI TCR. Sercem pokazanego w Austrii auta jest turbodoładowany silnik 2.0 o mocy 290 KM (w przedziale od 5000 do 6800 obr./min).

Jednostka TSI generuje maksymalny moment obrotowy o wartości 370 Nm, który do przednich kół trafia już od 1600 obr./ min i utrzymuje się aż do 4300 obr./min. Producent seryjnie wyposażył auto w 7-biegową przekładnię o dwóch sprzęgłach (DSG) i blokadę mechanizmu różnicowego przedniej osi.

Maksymalna prędkość Golfa GTI TCR to 250 km/h, ale wystarczy słowo i VW zdejmie elektroniczny kaganie i przesunie granicą do 264 km/h. Wówczas nowy GTI TCR pokaże pazury i będzie najszybszym Golfem GTI obecnej generacji.

Volkswagen Golf GTI TCR Concept Volkswagen
Reklama

Producent twierdzi też, że 290-konny seryjny Golf GTI TCR dysponuje osiągami porównywalnymi z do tych, które może zapewnić samochód wyczynowy z silnikiem o mocy 350 KM.

Nowy Volkswagen Golf GTI TCR trafi do sprzedaży pod koniec 2018 roku.

Volkswagen Golf GTI TCR Concept Volkswagen

Ze sprzedażą na poziomie ponad 2,2 miliona egzemplarzy, Golf GTI stał się jednym z najpopularniejszych kompaktowych samochodów sportowych na świecie. Wszystko zaczęło się w 1976 roku, gdy Volkswagen zaoferował samochód z napędem na przednią oś i z silnikiem o mocy 110 KM. Pierwotnie miało powstać tylko 5000 egzemplarzy Golfa GTI – do dzisiaj wyprodukowano aż 4400 razy więcej.

Volkswagen Golf GTI TCR Concept Volkswagen
Volkswagen Golf GTI TCR Concept Volkswagen
Volkswagen Golf GTI TCR Concept Volkswagen