Zdjęcia ujawniają praktyczny model 5-drzwiowy. Szkice podpowiadają wygląd wersji 3-drzwiowej oraz rodzinnego kombi. Auta będą różnić się charakterem. Styl to kontynuacja kształtów jakie zapoczątkowała większa insignia - także w kabinie. Śmiało można stwierdzić, że żaden z obecnych konkurentów golfa nie ma w sobie tyle seksapilu co astra IV!

>>>Nowe kombi Opla już w kwietniu

Pięciodrzwiówka zadebiutuje już pod koniec 2009 roku - co oznacza, że samochód gotowy do produkcji zobaczymy podczas październikowego salonu we Frankfurcie. "W gliwickich zakładach General Motors produkcja czwartej generacji opla astry ma ruszyć pod koniec 2009 roku. Przygotowania do startu idą zgodnie z planem. Sprzedaż powinna rozpocząć się na przełomie 2009 i 2010 roku. Należy jednak pamiętać, że na finalną realizację tego projektu mogą mieć wpływ decyzje dotyczące dalszego przebiegu restrukturyzacji w USA. ” - powiedział DZIENNIKOWI Wojciech Osoś z biura prasowego GM Poland.

Kombi najpewniej dostaniemy w 2010 roku. Pozostałe modele takie jak trzydrzwiówka, van czyli zafira powinny pojawić się rok później.

>>>Oto auto, któremu prądu nie zabraknie

Nowy kompakt Opla powstanie na nowej płycie podłogowej Global Delta z której korzystają inne auta spod skrzydeł General Motors np. ujawniony niedawno chevrolet cruze. Co oznacza, że samochód będzie przestronniejszy, bardziej funkcjonalny, szybszy i bardziej oszczędny.

Silniki? Zdaniem niemieckiego magazynu "Auto Bild" - od początku sprzedaży Opel postawi przed kierowcami 8 jednostek do wyboru - 4 benzynowe (1.4/90 KM, 1.6/115 KM, 1.4 turbo/136 KM i 1.6 turbo 180 KM którego w 2011 zastąpi motor 2.0/220 KM). Cztery turbodiesle to 1.3 CDTI/90 KM, 1.7 CDTI/110 KM i 125 KM, 2.0 CDTI/160 KM a w ostatnich miesiącach 2010 roku dołączy odmiana 2.0 CDTI/190 KM.

Nie powinno też zabraknąć wersji hybrydowej (zespół spalinowo-elektryczny), wariantu zasilanego bioetanolem (Flex-Fuel) i aut z instalacją gazową. Niewykluczony napęd na cztery koła dla szatańskiej wersji OPC.

Rewolucja w palecie silnikowej - nowe jednostki o mniejszej pojemności skokowej ("downsizing") wyposażone w turbo bezpośredni wtrysk powinny pojawić się w 2011-2012 roku. Benzynówki z bezpośrednim wtryskiem dostaną oznaczenie SIDI. Moc - od 50 KM z trzech cylindrów do 220 KM (szesnastozaworowe 1.6 turbo). Zmiany planowane są także w rodzinie turbodiesli.

>>>Zobacz niszczące testy samochodów!

Poza tym ludzie z Opla obiecują fajniejsze zawieszenie niż w aktualnym wcieleniu astry. Mało tego, pod spodem dostaniemy jeszcze zaawansowane rozwiązania techniczne, które debiutowały w insigni. Pierwszym z brzegu jest inteligentne oświetlenie Adapting Forward Lighting (AFL). Innym superwynalazkiem będzie kamera "Opel Eye", która czyta znaki drogowe i pilnuje toru jazdy.