Nowa Toyota Yaris debiutuje w Polsce. Teraz dwie hybrydy do wyboru

Toyota Yaris to najpopularniejszy w Polsce samochód segmentu B (zdobył ponad 27 proc. udziału klasie aut miejskich) i jeden z kluczowych modeli producenta w obronie dominującej pozycji na rynku. Stąd do gry wjeżdża nowa odsłona japońskiego hitu.

Yaris Hybrid 130 dostał nową przekładnię, mocniejszy o 3 kW silnik elektryczny (wzrost do 62 kW) oraz nowe oprogramowanie układu sterowania mocą. To komponenty zaszczepione z hybrydy 5. generacji. Toyota nie rezygnuje jednak z tańszej 116-konnej wersji napędu hybrydowego. Ale po kolei…

Reklama

Nowa 130-konna hybryda pod maską Yarisa. Jakie zużycie paliwa?

Nowa hybryda 1.5 zapewni teraz 130 KM mocy wobec 116 KM w bazowej wersji. Wzrost momentu obrotowego też jest solidny, bo aż o 30 proc. ze 141 Nm do 185 Nm! Wzmocnienie przekłada się nie tylko na przyspieszenie, ale i na lepszą elastyczność auta, co szczególnie ważne w trakcie wyprzedzania.

Toyota Yaris 2024 / Toyota
Reklama

Yaris Hybrid 130 jest wyraźnie bardziej dynamiczny. Od 0 do 100 km/h rozpędza się o pół sekundy szybciej w 9,2 s. Zryw od 80 do 120 km/h trwa 7,5 s zamiast 8,1 s. Poza tym, w tego rodzaju aucie ważniejsze jest częstsze korzystnie z energii akumulatora w ruchu miejskim, czyli środowisku naturalnym hybrydy. To przekłada się na niskie spalanie – 130-konna Toyota ma zużywać 3,9-4,3 l benzyny na 100 km. Do wyniku swoje trzy grosze dokłada nowy układ Predictive State of Charge Control (znany z Lexusa NX), który podczas jazdy ze wzniesienia lub w korku wykorzystuje dane z nawigacji, by dopasować naładowanie baterii do trasy czy natężenia ruchu.

Nowa Toyota Yaris i zmiany we wnętrzu

W kabinie przeprojektowany kokpit. Yaris zyskał nowe cyfrowe zegary zamiast osobnych wskaźników zamkniętych w tubach pod małym daszkiem. Bazowa wersja Comfort to 7-calowy wyświetlacz, 12,3-calowy przewidziano do wyższych odmian. Zniknęła też półka pod środkowym nawiewem. Tak powstało miejsce na większy ekran stacji multimedialnej – może być 9- lub 10,5-calowy.

Drugi zaskakuje jakością prezentowanej grafiki i szybką reakcją. System obsługuje nawigację w chmurze (wskazówki w czasie rzeczywistym) czy sterowanie głosowe. Wystarczy powiedzieć np. "Hej Toyota, jest mi zimno" i wzrośnie temperatura w układzie klimatyzacji. Cyfrowy kluczyk to kolejna gratka – nowy Yaris jest pierwszym autem Toyoty z takim udogodnieniem. Dodatek w aplikacji MyT daje dostęp do auta aż pięciu osobom. Pozwoli otworzyć lub zamknąć drzwi, a także uruchomić samochód bez wyjmowania telefonu z kieszeni lub torebki.

Toyota Yaris 2024 / Toyota

Nowa Toyota Yaris z lepszym tempomatem. Jakie wyposażenie?

Nowa Toyota Yaris jest też na czasie pod względem bezpieczeństwa. Asystent bezpiecznego wysiadania ostrzeże o nadjeżdżającym rowerzyście lub aucie jeśli kierowca lub pasażer spróbują otworzyć drzwi. Przewidziano również bezprzewodową aktualizację pokładowego oprogramowania (w trybie OTA; over the air). Dzięki temu nawet po 5 latach funkcjonalność jego systemów bezpieczeństwa będzie lepsza niż na początku. Ciągle udoskonalanie softu pozwoli na przykład uruchamiać nowe elementy wyposażenia.

Adaptacyjny tempomat działa płynniej i bardziej naturalnie, stąd np. wytracanie prędkości jest łagodniejsze, gdy przed maskę wciśnie się inne auto. Kierowca może też ustawić większy dystans od poprzedzającego pojazdu. Układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu wykrywa czy kierowca próbuje ominąć przeszkodę czy inny pojazd i wstrzymuje ostrzeżenia. Rozpoznawanie znaków drogowych współpracuje z tempomatem i potrafi dostosować prędkość auta do odczytanego limitu.

Nowy układ Emergency Driving Stop System pomoże, gdy kierowca zasłabnie. Jeśli system wykryje, że przez określony czas prowadzący nie wykonał żadnego ruchu kierownicą, nie dotykał hamulca i pedału przyspieszenia, włączy ostrzeżenie dźwiękowe. Jeśli nadal nie będzie reakcji, auto zatrzyma się, włączy światła awaryjne i odblokuje drzwi.

Toyota Yaris Premiere Edition 2024 / dziennik.pl / Maciej Lubczyński

Nowa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition wjeżdża na rynek

Wraz z debiutem odmłodzonego Yarisa na rynek wchodzi wersja specjalna Premiere Edition. Wyróżnia ją nowy lakier Neptune Blue połączony z czarnym dachem i 17-calowymi felgami.

Yaris Premiere Edition jest też dostępny w innych dwukolorowych wariantach z czarnym dachem i lakierami Platinum Pearl White oraz Shimmering Silver. Wersje Comfort oraz Style zyskały pięcioramienne felgi aluminiowe ze srebrnym lub maszynowym wykończeniem.

Nowa Toyota Yaris Hybrid 130 / Toyota

Ile kosztuje nowa Toyota Yaris? Japończycy tną ceny. Oto najtańsza hybryda

Nowa Toyota Yaris jest dostępna w sześciu wersjach. Bazowy model z trzycylindrowym silnikiem 1.5/125 KM w odmianie Active to obecnie wydatek od 84 900 zł. Podstawowa Toyota Yaris 1.5 Hybrid Dynamic Force 116 KM e-CVT kosztuje od 92 500 zł, czyli o 7400 zł mniej wobec ceny katalogowej. Tym samym to najtańsza hybryda japońskiej marki.

Na liście wyposażenia jest m.in. czarna materiałowa tapicerka, system multimedialny Toyota Touch z 9-calowym ekranem dotykowym, kamera cofania ze statycznymi liniami pomocniczymi, asystent utrzymania pasa ruchu, tempomat adaptacyjny, system wykrywania zmęczenia kierowcy, układ rozpoznawania znaków drogowych.

Nowa Toyota Yaris hybrid tańsza o 7500 zł

Nowa Toyota Yaris w wersji Comfort z hybrydą 1.5/116 KM jest o 7,5 tys. zł tańsza i kosztuje od 95 400 zł (silnik 1.5/125 KM wymaga od 87 900 zł. Z kolei. Wyposażenie to: 15-calowe alufelgi z oponami 185/65 R15, automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne, światła przeciwmgielne, trójramienna kierownica obszyta skórą, gałka dźwigni zmiany biegów obszyta skórą, manualna regulacja wysokości fotela pasażera z przodu, elektryczna regulacja podparcia odcinka lędźwiowego fotela kierowcy.

Toyota Yaris 2024 / Toyota

Toyota Yaris 1.5 Hybrid w wersji Style kosztuje o 7,6 tys. zł mniej

Yaris 1.5/125 KM w wersji Style to wydatek od 95 900 zł, z kolei hybryda 1.5 o mocy 116 KM kosztuje od 103 300 zł (to o 7600 zł mniej wobec regularnego cennika). Taki samochód jest lepszy o 16-calowe alufelgi z oponami 195/55 R16 i światła przeciwmgielne w technologii LED. W kabinie czarna materiałowa tapicerka z szarymi wstawkami, stacja do bezprzewodowego ładowania telefonu w konsoli centralnej, podgrzewane fotele kierowcy i pasażera, przyciemniane szyby tylne oraz przednie i tylne czujniki parkowania.

Nowa Toyota Yaris Executive tylko jako hybryda 116 KM

Nowy Yaris w wersji Executive jest dostępny wyłącznie ze 116-konną hybrydą. Taki samochód kosztuje od 112 200 zł (taniej o 7700 zł). Wyposażenie obejmuje: 17-calowe alufelgi z oponami 205/45 R17, system bezkluczykowego dostępu do samochodu, podwójną podłogę bagażnika, cyfrowy kokpit o przekątnej 12,3 cala, system multimedialny Toyota Smart ConnectR z 10,5-calowym ekranem dotykowym i czarną tapicerkę materiałową ze skórzanymi wstawkami. Auto można wzbogacić o pakiet VIP i Bi-tone.

Ile kosztuje nowa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition?

Nowa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition występuje wyłącznie z nową 130-konną hybrydą. Taki samochód kosztuje o 7700 zł taniej - cena startuje od 118 000 zł.

Wyposażenie obejmuje m.in. wyświetlacz projekcyjny HUD na przedniej szybie, automatyczną klimatyzację dwustrefową z filtrem Nanoe-X, 12,3-calowe cyfrowe zegary, 10,5-calowy ekran systemu multimedialnego Toyota Smart Connect z inteligentnym asystentem głosowym, nawigacją online i 4-letnią bezpłatną transmisją danych. Dodatkowo do wersji Premiere Edition można zamówić dach panoramiczny z ręcznie sterowaną roletą (Pakiet Skyview) oraz system Premium Audio JBL z ośmioma głośnikami.

Toyota Yaris Premiere Edition 2024 / dziennik.pl / Maciej Lubczyński

Toyota Yaris Hybrid 130 GR Sport z najwyższym rabatem

Najwyższy rabat, bo aż 10 900 zł przysługuje w przypadku Toyoty Yaris Hybrid 130 w wersji GR Sport (foto niżej). Taki samochód kosztuje od 119 000 zł.

Wyposażenie seryjne obejmuje: 18-calowe alufelgi z oponami 215/40 R18, ostrzej wystylizowane zderzaki, czarny dach, osłonę chodnicy z logo GR Sport, cyfrowy kluczyk i tapicerkę z ekologicznego zamszu Ultrasuede ze skórzanymi boczkami i czerwonymi ściegami. Z opcji można dołożyć pakiet VIP i pakiet Skyview.

Toyota Yaris 2024 / Toyota

Nowa Toyota Yaris hitem. Już 140 tys. Polaków nie może spać

Nowy Yaris Hybrid 130 przez sześć dni był gwiazdą pokazów w salonach Toyoty w całej Polsce. Samochód podziwiało ponad 140 tys. osób, nie obyło się bez testów 130-konnej hybrydy. Sprzedało się też 200 szt. tego auta. Przedstawiciele japońskiej marki podkreślają, że to najwyższa od lat frekwencja na wydarzeniu z okazji premiery auta Toyoty.

Nowa Toyota Yaris 2024 - ceny i wersje wyposażenia

Toyota Yaris 2024 Active Comfort Style Executive Premiere Edition GR Sport
1.5 Dynamic Force 125 KM 6 M/T 84 900 zł 87 900 95 900 - - -
1.5 Dynamic Force 125 KM Multidrive S - 93 900 101 900 - - -
1.5 Hybrid Dynamic Force 116 KM e-CVT 92 500 95 400 103 300 112 900 - -
1.5 Hybrid Dynamic Force 130 KM e-CVT - - - - 118 000 119 000
Toyota Yaris 2024 / Toyota

Nowa Toyota Yaris - dane techniczne, dwie hybrydy, wymiary

Napęd HYBRID 115 HYBRID 130
Typ 3-cylindrowy, rzędowy
Mechanizm zaworów DOHC, 12-zaworowy z VVT-IE i VVT-i
Wtrysk paliwa Bezpośredni, wielopunktowy
Pojemność (cm3) 1490 1490
Łączna moc KM/kW 116 / 85 130 / 96
Maks. moment obrotowy Nm 141 185
Moc silnika kW/obr/min 68 / 5500 68 / 5500
Maks. moment obrotowy silnika Nm/obr/min 120 / 3600-4800 120 / 3600-4800
Napęd hybrydowy HYBRID 115 HYBRID 130
Bateria Litowo-jonowa
Liczba ogniw 48
Napięcie nominalne V 177,6
Pojemność baterii Ah 4,3
Typ przedniego silnika elektrycznego Silnik z magnesami trwałymi
Napięcie nominalne V 580
Moc maks. KM/kW 80/59 83/62
Maks. moment obrotowy Nm 141 185
Osiągi HYBRID 115 HYBRID 130
Prędkość maks. km/h 175 175
Przyspieszenie 0-100 km/h s 9,7 9,2
Zużycie paliwa HYBRID 115 HYBRID 130
Średnio wg WLTP l/100 km 3,8-4,9 3,9-4,3
Pojemność zbiornika paliwa 36
Podwozie
Przednie zawieszenie Kolumny MacPhersona
Tylne zawieszenie Belka skrętna
Układ kierowniczy Rack&Pinion
Maksymalny zakres 1,73 obrotu
Promień zawracania (kół) m 4,9
Promień zawracania(obrysu nadwozia) m 5,2
Hamulce
Przód Tarcze wentylowane, 1-tłoczkowe zaciski
Tył Tarcze, 1-tłoczkowe zaciski
Rozmiar opon 205/65 R16, 215/55 R17, 215/50 R18
Wymiary zewnętrzne
Długość mm 3940
Szerokość mm 1745
Wysokość mm 1500
Rozstaw kół przednich mm 1521 – 1531
Rozstaw kół tylnych mm 1518 – 1528
Rozstaw osi mm 2560
Przedni zwis mm 790
Tylny zwis mm 590
Toyota Yaris Premiere Edition 2024 / dziennik.pl / Maciej Lubczyński