Volkswagen ID.3 skradł show we Frankfurcie. Tak wygląda pierwszy samochód elektryczny niemieckiej marki

| Aktualizacja:

Volkswagen ID.3 zadebiutował we Frankfurcie. Jeszcze zanim opadła zasłona ponad 30 tys. osób zamówiło go w ciemno. Teraz pierwszy elektryczny samochód VW oficjalnie rozpoczyna nową erę w historii niemieckiej marki. Ma sprawić, że auta na prąd staną się atrakcyjne i przystępne cenowo. Na co mogą liczyć kierowcy? Jak wygląda nowicjusz i ile oferuje miejsca na pokładzie? Sprawdziliśmy…

wróć do artykułu
  • ~z poważaniem jula
    (2019-09-10 09:15)
    Piękne dzieło ! Na szczęście jest wynikiem jasności umysłu Matołusza Morawieckiego ,który to przepowiedział ,że w naszym kraju już dziś jeżdzi 2 mln elektryków a VW jako firma polska uzupełnia nisze dla koneserów marki .
  • ~zenekkkk
    (2019-09-10 09:17)
    wygląda ok, tyle ze nissan z modelem note zrobił to 3 lata temu
  • ~Kazik
    (2019-09-10 10:32)
    A niejaki Matołusz Mordawiecki obiecał nam 1000 takich
  • ~Europoseł
    (2019-09-10 12:47)
    Niemcy nawet Teslę podrabiają. Kraj złodziei i oszustów. VW zbudowana na łzach i krwi Polskich kobiet i dzieci
  • ~and57
    (2019-09-10 12:51)
    tydzień na podróż w te i nazad do Chorwacji - super.
  • ~nowakowski
    (2019-09-10 12:53)
    z przodu ładny tył niezbyt, a środek jak multipla po faceliftingu, nawet podłokietnika brak
  • ~hahaha
    (2019-09-10 13:32)
    No to wąsate Janusze, miszczowie kierownicy w swoich 20 letnich szmelcwagenach TDI mają ból dooopy!
  • ~Lolsoso
    (2019-09-10 14:35)
    Zaraz jak niby pierwszy elektryczny? A egolf epolo eup i cala reszta elektryków?
  • ~prezes
    (2019-09-10 18:25)
    ta cena,ta wielkosc,ta koniecznosc ladowania-to sa jednak nadal poczatki tej nowej ery.Jednak hybryda Toyoty -Corolla,duza,ladna,majaca nieskonczony zasieg.bo to hybryda, i za podobne pieniadze ma szanse jeszcze dlugo scigac sie z tym elektrycznym Golfem.Ale dobrze,ze Niemcy wreszcie cos mysla i robia.Niech kazdy cos wymysli i za kilka lat bedzie auto na prad za 40 tys zl.Wczoraj na pasku w niemieckiej TV informacyjnej-chyba Welt albo N24?,byla informacja,ze renault planuje premiere auta na prad za 10 tys euro.jak znam Francuzow bedzie to cos w rodzaju Kaczki -proste i tanie ale to moze byc wlasnie przelom,bo,zgodzmy sie ani ten nowy Golf ani Corolla za 130 tys zl dla przecietnego Kowalskiego nie sa.Ale auto na prad za 10 tys euro,na raty,gdy stopy procentowe sa prawie zero.to moze byc hit.Nowy hit typu Skoda Fabia czy Dacia.Nomen omen to wlasnie Renault wymyslil nowe oblicze Dacii-auta dla milionow za 7 tys euro.To jest ten kierunek-proste,latwe,zero luksusu ale jechac sie da.Ja,jako ten biedniejszy kierowca -obecnie ze Skoda Fabia 1,2 z 2003 roku,czekam raczej na tego Renault za 10 tys euro ale sukcesy VW tez podziwiam.Gram w niemieckie Lotto-jak wygram to kupie VW,jak nie to czekam na Renault.
  • ~Mateo
    (2019-09-11 09:12)
    Panie autorze, nie zapoznał się z Pan z prawami matematycznymi aerodynamiki. Powierzchnia czołowa nie jest w skorelowana matematycznie ze współczynnikiem cx. Jest jednak trochę powiązana ale relacja jest dokładnie odwrotna od tej którą zaproponował autor artykułu tzn: technicznie łatwiej jest uzyskać niski cx przy większej powierzchni czołowej - były na to jakieś przykłady chyba Picassa albo rav4. Samoloty mają cx 0,03 a przecież powierzchnia czołowa jest ogromną.
  • ~Ja to ja
    (2019-09-11 10:30)
    Hehe. No dawno się tak nie uśmiałem. Debiut wyglądał jakby go wyreżyserował 100letni dziadek z poprzedniej epoki. Zresztą VW spóźnił się z id3 jakieś 6 lat😂😁
  • ~??
    (2019-09-11 13:35)
    130 000 zł za podstawowa wersję. podstawowa wersja golfa kosztuje 50 000 zł. elektryk w cenie auta spalinowego to gdzie 80 000 zł bo coś mi się nie zdadza w rachunku ?
  • ~NaTan
    (2019-09-12 11:59)
    Nie dla mnie takie wynalazki. Jestem starszej daty i jednak bardziej przemawiają do mnie klasyczne napędy. Mam najnowszą corollę 1.6, benzyna jest pewniejszym napędem bo przynajmniej mam dużo stacji. A elektryka prawie nie ma gdzie łądować
  • ~Massi
    (2019-09-12 21:06)
    Cx 0,26 to miał Opel Calibra w 1989r, więc nie wiem czy jest się czym chwalić :p
  • ~jarek
    (dzisiaj 10:16)
    Niemcy go nie chcą, to może inni naiwniacy kupią. ;)

Może zainteresować Cię też: