Dzięki takim parametrom ten dwuosobowy samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,8 sekundy, na przyspieszenie od 60 do 120 km/h potrzebuje 4,1 sekundy. Litowo-jonowa bateria dysponuje rzeczywistą użytkową pojemnością energetyczną 42,4 kilowatogodzin i pozwala na przejechanie około 248 kilometrów.

Reklama

Już uroda świadczy o przynależności modelu e-tron do ekstraklasy samochodów sportowych. Niczym w rasowych maszynach silnik spalinowy w elektrycznym audi bateria umieszczona bezpośrednio za kabiną pasażerską gwarantuje optymalne położenie punktu ciężkości i odpowiedni rozdział obciążenia osi.

e-tron może rozdzielać duże momenty obrotowe swoich czterech silników elektrycznych między koła w zależności od potrzeb. Jak zachwalają inżynierowie tak zwany torque vectroring umożliwia uzyskanie znakomitej dynamiki i wprost nieprawdopodobnej zwrotności i precyzji na zakrętach.

Pompa ciepła służy do efektywnego ogrzewania wnętrza. Napęd, elektronika mocy i bateria są sterowane innowacyjnym układem regulacji temperatury.