Europejski oddział Mazdy w 2008 roku sprzedał dokładnie 342 800 samochodów. To najlepszy w wynik w jednym roku jaki japońska marka osiągnęła na Starym Kontynencie - jest o 9,3 proc. lepszy niż w roku 2007.

W Rosji Mazda odnotowała najwyższą sprzedaż wszech czasów (73,7 tys. aut), czyli o 47 proc. więcej niż w 2007 r. Również w Portugalii w 2008 r. padł rekordowy wynik - 5100 samochodów i wzrost o 2 proc.

Największą w historii sprzedaż w jednym roku osiągnięto także na Węgrzech (3600 aut, wzrost o 29 proc.), w Chorwacji (3100 sztuk, wzrost o 17 proc.), Słowenii (1600 samochodów, wzrost o 50 proc.) i na Białorusi (1500 egzemplarzy, co daje wzrost o 138 proc. w porównaniu z rokiem 2007).

Polska? Sprzedaż samochodów Mazdy nad Wisłą wystartowała w czerwcu 2008 roku. Do końca grudnia zeszłego roku za kółko aut tej marki wskoczyło dokładnie 1636 kierowców.

Co kusiło Polaków najbardziej? Pierwsze miejsce zdobyła "szóstka" - uwiodła 665 osób. Drugi stopień na pudle należy do miejskiej "dwójki" - 488 sztuk. Zaraz za nimi są kompaktowa "trójka” (284 aut) i SUV CX-7 (139 sztuk).

50 ludzi wybrało vana, czyli mazdę 5. Dla kultowego roadstera, mazdy MX-5, głowę straciło 10 kierowców.

Przyszłość? W 2009 r. pojawi się całkowicie nowa "trójka" - konkurentka golfa, astry i innych. Od razu jako sedan i hatchback z czterema silnikami do wyboru. Odświeżona MX-5 także rozłoży swój dach...