Nową generację mazdy MPS rozpędzi turbobenzynowy silnik MZR 2.3 DISI. Jego możliwości jednak ciągle pozostają zagadką.

Schodząca generacja kryła w sobie 260 koni mechanicznych. Ile mocy dostanie nowa wersja? Cóż, albo będzie tyle samo, albo więcej. Obstawiamy tę drugą opcję.

>>>Nowe GTI...

Frajda z jazdy powinna być przednia bowiem niemal pewne jest to, że pod podłogę wstawią mechanizm różnicowy o ograniczonym tarciu. Więcej szczegółów poznamy w czasie marcowej wystawy w Genewie.

Także szwajcarska impreza będzie miejscem światowego debiutu drugiej nowości, czyli mazdy3 i-stop. Ekologiczna "trójka" jest napędzana motorem 2.0 DISI (Direct Injection Spark Ignitron - wtrysk bezpośredni zapłon iskrowy), który dzięki układowi automatycznego wyłączania silnika i-stop ma spalać w mieście około 12 proc. paliwa mniej niż obecnie oferowana w Europie mazda3. Również emisja dwutlenku węgla będzie niższa...

System start-stop zadziała np. w czasie oczekiwania na "zielone". Silnik obudzi się do życia kiedy tylko kierowca dotknie gazu - wtedy pojedzie dalej, aż do następnych świateł i tak w kółko...