Kabinę przykrywa materiałowy dach, tym samym zniknęły słynne drzwi unoszące się niczym skrzydła mewy ("gullwing"). Jego złożenie trwa zaledwie 11 sekund i możliwe jest przy prędkości do 50 km/h, a kierowca musi wcisnąć tylko jeden przycisk. Poszycie dostępne jest w trzech kolorach (czarnym, czerwonym lub beżowym), dopasowanych do dziewięciu barw nadwozia oraz ośmiu tonacji wykończenia wnętrza.

Reklama
Inne / Daimler AG - press department

Bez względu na to, czy dach jest otwarty, czy też zamknięty, pojemność przestrzeni bagażowej roadstera wynosi 173 litry - o trzy litry mniej niż oferuje SLS AMG coupe (176 litrów).

Inne / Daimler AG - press department

Inżynierowie mówią, że osiągnęli identyczne jak w coupe własności jezdne. Jakim cudem? Otóż zastosowano na przykład progi z grubszymi ściankami i większą liczbą komór. Rezygnacja z unoszonych do góry drzwi i twardego dachu wymusiła również wzmocnienie mocowania belki pod deską rozdzielczą oraz montaż rozpórki, umieszczonej między dachem a zbiornikiem paliwa. Dodatkowa belka za tylnymi siedzeniami chroni przed skutkami dachowania.

Inne / Daimler AG - press department



Długa maska skrywa 571 KM i 650 Nm, które produkuje widlasty, ośmiocylindrowy silnik o pojemności 6,3 l. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 3,8 s, a prędkość maksymalna wynosi 317 km/h (ograniczenie elektronicznie! Roadster waży 1660 kilogramów, zaledwie 40 kilogramów więcej od coupe. Efekt? Wyjątkowo niski stosunek mocy do masy, równy 2,9 kg/KM.

Inne / Daimler AG - press department

Widlaste serce dostarcza moment obrotowy do tylnej osi za pośrednictwem wału wykonanego z włókna węglowego, podobnego do stosowanego w wyścigowej klasie C, startującej w mistrzostwach DTM. Zamontowana przy tylnej osi dwusprzęgłowa przekładnia zmienia biegi nawet w tempie 100 milisekund. Kierowca ma do wyboru cztery tryby jej pracy: C (Controlled Efficiency), S (Sport), S+ (Sport plus) oraz M (Manual). W trybach S, S+ i M działa funkcja międzygazu. Każdy z nich może zostać uruchomiony za pośrednictwem pokrętła AMG drive unit . Optymalną trakcję zapewnia funkcja race start oraz zintegrowana ze skrzynią blokada mechanizmu różnicowego.

Inne / Daimler AG - press department

Zamówienia na roadstera ruszają 1 czerwca 2011 roku, a jego rynkowy debiut nastąpi jesienią w czasie salonu samochodowego we Frankfurcie. Ceny w startują od 898 000 zł. Fajny prezent na dzień dziecka :)