Opel ma mnóstwo "zdrowych" dla środowiska nowości. Pierwszy to samochód napędzany systemem E-Flex. Układ składa się z elektrycznego silnika zasilanego z pokładowych baterii. Akumulatory mają być ładowane na dwa sposoby - pokładową prądnicą lub z gniazda garażowego.

GM pochwalił się również, że laboratoria koncernu opracowały nowy prototyp z technologią HydrGen4. Będzie to europejska wersja chevroleta equinox. Flota tych aut trafi do testowania na ulicach Berlina w przyszłym roku.

Teraz coś bardziej przyziemnego. Nowa corsa 1.3 CDTI, której mały turbodiesel ma emitować zaledwie 119 g dwutlenku węgla na kilometr (czyli dużo mniej od planowanej normy 130g CO2/km). Na drogach pojawi się w 2008 roku.

Poza tym do 2012 roku GM planuje wdrożyć 16 nowych rodzin silników - wszystkie z obniżoną emisją CO2. Mają to być zarówno motory wysokoprężne, jak i doładowane benzynowe. Duże pojemności zostaną zastąpione silnikami o mniejszej pojemności cylindrów ale z turbodoładowaniem.

Rozwiną także bardziej egzotyczne, przynajmniej u nas, silniki spalające bioetanol E85 i gaz ziemny CNG. Przyszłość maluje się bardzo zielono…







Reklama