Fiat 500 w kategorii samochodów najmniejszych okazał się bezkonkurencyjny zajmując pierwsze miejsce w klasie (podobnie jak w roku ubiegłym) i zdobywając aż 36,3 proc. głosów czytelników miesięcznika "Auto Motor i Sport" w plebiscycie "Best Cars 2010". Drugie miejsce Mini, trzecie Ford Ka produkowany w Polsce na jednej linii z Fiatem 500. W kategorii ekonomia zakupu - wygrało renault twingo.
W kategorii samochodów małych na drugim stopniu podium znalazła się Alfa Romeo MiTo. Mała Alfa zdobyła 20,7 proc. głosów i do pierwszego miejsca zabrakło jej raptem 0,8 proc. - najwyższe podium to volkswagen polo. Trzecie miejsce - Ford Fiesta. W kategorii ekonomia zakupu - wygrała Skoda Fabia.
Wśród kompaktów wygrał Opel Astra IV produkowany m.in. w Gliwicach. Głosami kierowców samochód ten okazał się lepszy niż kolejno na podium Volkswagen Golf/Jetta i Audi A3. Fiat okazał się zwycięski w subkategorii "ekonomia zakupu". Tytuł ten w segmencie pojazdów kompaktowych zdobył Fiat Bravo.
Kto produkuje niezawodne auta? - czytaj dalej>>>
Samochody klasy średniej to królestwo Audi - na najwyższym stopniu stoją rzędem A4, Allroad i A5. Niżej zatrzymały się BMW serii 3 i Mercedes C/CLC. Najbardziej ekonomiczny wybór to Skoda Octavia.
Klasa wyższa? Tylko mercedes E/CLS. Jaguar XF i BMW 5/GT to kolejne wybory czytelników. Najbardziej ekonomiczny wybór - Audi A6/Allroad.
Luksusowa jazda? Porsche Panamera. Potem Aston Martin Rapide i Jaguar XJ. Audi A8 to najlepszy wybór pod względem ekonomicznym.
Alfa Romeo głosami czytelników AMiS jest bezkonkurencyjna w kategorii kabrioletów. Model Alfa 8C Spider zajął pierwsze miejsce (11,1 proc. głosów) wyprzedzając w tym zestawieniu Ferrari California (9,1 proc. głosów) i BMW Z4 (8 proc.). A jeśli patrzysz na pieniądze to ideałem będzie mazda MX-5.
Kto produkuje niezawodne auta? - czytaj dalej>>>
Pozostając w świecie "supersamochodów", w klasie aut sportowych marka Ferrari z modelem 458 Italia zdeklasowała rywali zdobywając najwyższy stopień podium z wynikiem 20,9 proc. Mercedes SLS AMG i Porsche 911 Carrera/Turbo zostały w tyle. Nissan 370Z jest dla dusigroszów.
Vany to dominacja Forda - S-Max pognębił konkurencję. Za nim w ogonie wloką się VW Multivan i Citroen C4 Picasso. Ekonomiczny wybór to Citroen C3 Picasso.
Terenówki to królestwo BMW X6. Wyższość bawarskiej techniki musiało uznać Audi Q7 i Land Rover Discovery. Ideał z napędem na cztery koła pod względem ekonomicznym - Skoda Yeti.
Cena odpowiednia do wartości - kolejno Skoda, Fiat i Kia.
Dobra cena przy odsprzedaży - Volkswagen, Audi i Toyota
Ładny i stylowy wygląd - bezkonkurencyjna okazała się marka Alfa Romeo. Za włoską ikoną stylu podążają Jaguar i Audi.
Lubię tę markę - Audi, BMW i Alfa Romeo
Samochody niezawodne - Toyota, Audi i Honda
Dobry serwis - Toyota wygrała o włos z Fiatem. Trzecia Skoda.