Toyota Camry z klasyczną hybrydą najpopularniejsza w Polsce

Toyota Camry istnieje od blisko 40 lat. Na całym świecie sprzedano do tej pory ponad 21 mln egz. wszystkich generacji tego auta. Jednak na rynku europejskim japońska limuzyna nie ma łatwego życia. W 2004 roku producent zdecydował o wycofaniu tego modelu ze Starego Kontynentu. To był cios dla masy wielbicieli, ale pozostał wielki sentyment i duża rozpoznawalność. Okazało się, że aż 70 proc. polskich kierowców wciąż pamiętało poprzednie wcielenia Camry.

Niektórzy traktowali ten samochód jako osobną markę, synonim niezawodności. Wreszcie po 15 latach suszy przyszedł deszcz – w 2019 roku nad Wisłę wjechała 8. generacja Camry z napędem hybrydowym. Wtedy na rynku miała przynajmniej pięciu rywali, w tym Passata czy Mondeo. Na przestrzeni ostatnich 5 lat sedany konkurencji wyginęły, stąd pod nieobecność rywali Camry stała się naturalnym wyborem osób szukających klasycznej limuzyny. Szczególnie, że ten segment rynku charakteryzuje stabilność – nie jest tak podatny na kaprysy kupujących jak klasa kompaktów czy aut miejskich. Do 2023 roku w Polsce sprzedało się ponad 14,5 tys. sztuk japońskiego sedana, co w segmencie D+E i przy modzie na SUV-y jest bardzo dobrym wynikiem. Od początku 2024 roku hybrydowa Camry to najchętniej wybierana opcja w segmencie D i teraz jest dostępna w specjalnej ofercie. Japończycy mocno tną ceny. Na co mogą liczyć polscy kierowcy?

Reklama

Toyota Camry, czyli hybryda z silnikiem benzynowym 2.5 jak diesel

Reklama

Toyota Camry pod maską skrywa napęd hybrydowy identyczny jak w RAV4. Ten układ o nazwie Dynamic Force to duet złożony z jednostki benzynowej 2.5/177 KM pracującej w ekonomicznym cyklu Atkinsona i silnika elektrycznego o mocy 120 KM. Łącznie układ hybrydowy limuzyny wytwarza 218 KM – taki potencjał całkiem sprawnie radzi sobie rozpędzaniem ok. 1600 kg japońskiej myśli technicznej.

Toyota Camry / Toyota / MACIEJ LUBCZYNSKI

Połączenie wolnossącego silnika benzynowego i jednostki elektrycznej zapewnia osiągi na poziomie mocnych diesli – przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8,3 s (prędkość maksymalna ograniczona elektronicznie do 180 km/h). Napęd szybko reaguje na dodanie gazu, a to sprawka silnika elektrycznego, który znacznie częściej włącza się do pracy.

Toyota Camry / Toyota

Hybrydowa Toyota Camry - jakie zużycie benzyny na 100 km/h?

Zespół napędowy Camry jeszcze większe wrażenie zrobił, kiedy sprawdziliśmy na ile oszczędna jest jego natura tak zachwalana przez Toyotę. Przepisowa jazda, zgrana praca napędu hybrydowego i częste zaangażowanie trybu czysto elektrycznego (zdarzało się, że auto jechało z prędkością ok. 100-110 km/h "na prąd") sprawiły, że na trasie testowej obejmującej górskie drogi z łatwością osiągnęliśmy średnie spalanie na poziomie 5,5 l/100 km.

Toyota Camry Hybrid / Toyota

Jeszcze bardziej zaskoczyła nas wydajność układu wraz ze wzrostem prędkości. Kiedy licznik pokazywał ok. 120 km/h Camry zużywała 7,3 l, a na autostradzie według wskazań komputera co 100 km z 50-litrowego zbiornika ubywało ok. 8,5 l benzyny. Właśnie ten ostatni wynik sprawia, że Toyota wyróżnia się spośród innych hybryd, które bardziej wolą miasto niż wypad w trasę, gdzie ich ekonomiczny czar pryska.

Toyota Camry / Toyota / MACIEJ LUBCZYNSKI

Toyota Camry jakie wymiary, wnętrze i pojemność bagażnika?

Toyota Camry korzysta z platformy GA-K z serii TNGA (Toyota New Global Architecture). Prawie 5-metrowe nadwozie (4885 mm długości i 1840 szerokości) i ponad 2,8 m rozstawu osi zaowocowało wnętrzem, które pod względem komfortu podróżowania potrafi uszczęśliwić. Bagażnik oferuje 524 l pojemności.

Toyota Camry Hybrid / Toyota
Toyota Camry Hybrid / Toyota

Toyota Camry taniej o niemal 21 tys. zł

Toyota Camry już w najtańszej wersji Comfort kosztuje teraz od 163 500 zł. To o 20 900 zł mniej wobec ceny katalogowej.

Toyota Camry w wersji Comfort jest wyposażona w 17-calowe alufelgi, światła Bi-LED, kamerę cofania, pakiet bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense, który obejmuje układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia, asystenta pasa ruchu, układ rozpoznawania znaków drogowych, inteligentny tempomat adaptacyjny oraz automatyczne światła drogowe. Do tego jest jeszcze dwustrefowa klimatyzacja z technologią oczyszczania powietrza Nanoe, fotel kierowcy z elektryczną regulacją w ośmiu kierunkach, czy interfejsy Android Auto i Apple CarPlay. Pakiet Business może wzbogacić wyposażenie, które obejmuje elektryczną regulację fotela pasażera z regulacja odcinka lędźwiowego, podgrzewane fotele przednich, tapicerkę skórzaną (skóra naturalna i syntetyczna) oraz boczki drzwi i podłokietnik obite skórą syntetyczną, przyciemniane szyby tylne. Teraz jednak bardziej opłaca się spojrzeć o półkę wyżej…

Toyota Camry / Toyota / MACIEJ LUBCZYNSKI
Toyota Camry / Toyota

Toyota Camry w wersji Prestige tanieje, w kieszeni nawet 20 tys. zł

A tam stoi Toyota Camry w wersji Prestige lepsza o 18-calowe felgi aluminiowe, tapicerkę ze skóry syntetycznej, fotel pasażera z elektryczną regulacją, inteligentny kluczyk oraz przyciemniane szyby tylne. Standard to także większy, 9-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego, nawigacja Toyota Touch 2 with GO z trzyletnią darmową aktualizacją map i ozdobne nakładki progowe przednie z logo Camry.

Toyota Camry w wersji Prestige kosztuje od 170 900 zł, czyli o 20 tys. zł taniej niż przewiduje regularny cennik.

Toyota Camry / Toyota / MACIEJ LUBCZYNSKI

Toyota Camry Executive kosztuje taniej o 20 900 zł

Toyota Camry w wersji Executive to najsolidniej wyposażona wersja japońskiego sedana. Taki samochód jest lepszy o tapicerkę ze skóry naturalnej i syntetycznej, podgrzewane fotele przednie, elektryczną regulację kolumny kierowniczej w dwóch płaszczyznach, system monitorowania martwego pola w lusterkach (BSM), manetki zmiany biegów przy kierownicy, układ wykrywania przeszkód, system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu z automatycznym hamowaniem. Tak skonfigurowane auto kosztuje od 183 000 zł, to 20 900 zł mniej wobec ceny katalogowej.

Samochód można wzbogacić o pakiet VIP, który obejmuje rolety bocznych szyb, elektrycznie sterowaną roletę tylnej szyby, trzystrefową klimatyzację, wyświetlacz HUD na przedniej szybie, monitor panoramiczny z systemem kamer 360 stopni, wentylowane fotele przednie, podgrzewane skrajne siedzenia na tylnej kanapie, elektryczna regulację tylnej kanapy i system Premium Audio JBL z 9 głośnikami.

Toyota Camry / Toyota
Toyota Camry Comfort Prestige Executive
2.5 Hybrid Dynamic Force 218 KM e-CVT 163 500 zł 170 900 183 000

Toyota Camry 2023 - dane techniczne, silnik, wymiary, pojemność bagażnika

Toyota Camry 2.5 Hybrid Dynamic Force 218 KM e-CVT
Średnie zużycie paliwa [litry/100 km] 5,3–5,6
Emisja CO2
Średnio [g/km] 120–127
Norma emisji spalin EURO 6AP (WLTP)
Silnik spalinowy
Maksymalna moc [KM (kW)/obr./min] 178 (131)/5700
Maksymalny moment obrotowy [Nm/obr./min] 221/3600–5200
Układ hybrydowy
Łączna moc układu hybrydowego [KM (kW)] 218 (160)
Przyspieszenie
0–100 km/h [s] 8,3
Długość/szerokość/wysokość [mm] 4885/1840/1445 mm
Pojemność bagażnika [l] 524 l
Rozstaw osi [mm] 2825 mm
Toyota Camry Hybrid / Toyota