Infiniti znika z Europy Zachodniej. Przyczyny? Według przedstawicieli firmy sprzedaż samochodów na Starym Kontynencie przestała się opłacać. Nie jest też tajemnicą, że jednym z powodów są bardzo rygorystyczne przepisy europejskie w zakresie emisji CO2. Jakby tego było mało, także produkcja modeli Q30 i QX30 w Sunderland (Wielka Brytania) zostanie wstrzymana od połowy 2019 r. A po 1 kwietnia 2020 roku ruszy proces likwidacji sieci sprzedaży.

Szefowie Infiniti swoją decyzję usprawiedliwiają też planem restrukturyzacji. Nowa wizja biznesu zakłada skupienie się na największych i najdynamiczniej rozwijających się rynkach, czyli Ameryce Północnej i Chinach, przy jednoczesnym pozostaniu na rynkach Europy Wschodniej.

A jak sytuacja będzie wyglądać nad Wisłą?

Sieć sprzedaży w Polsce, będąca częścią systemu dystrybucji dla Europy Zachodniej, będzie funkcjonowała tak jak dotychczas, do 31 marca 2020 r. W ofercie marki w Polsce pozostają modele Q30 i QX30, produkowane w Japonii modele Q50 i Q60, a także wprowadzony do sprzedaży w Polsce, poza siecią Infiniti Europe, SUV QX60 – powiedział dziennik.pl Radek Pszczółka, rzecznik prasowy Grupy IP, wyłącznego przedstawiciela marki Infiniti w Polsce.

Przed końcem 2019 roku ogłoszone zostaną szczegóły planu, który ma zapewnić kontynuację obsługi posprzedażnej w zakresie usług serwisowych i gwarancyjnych.

– Z punktu widzenia klientów nic się nie zmieni gwarancja będzie honorowana do końca jej trwania, a serwis pogwarancyjny, oparty o dostawy części zamiennych poprzez europejską sieć logistyczną aliansu Renault-Nissan i ogólnopolską sieć serwisów Infiniti, będzie funkcjonował tak jak dotychczas – zapewnił Pszczółka i zdradził, że Grupa IP już rozpoczęła starania o włączenie polskiej sieci sprzedaży do struktur funkcjonujących w Europie Wschodniej.

– W Polsce jesteśmy w wyjątkowej sytuacji. Przez ponad dziesięć lat współpracy daliśmy się poznać jako najlepszy dystrybutor Infiniti w Europie, dlatego wierzymy, że centrala marki jest żywotnie zainteresowana tym, aby samochody Infiniti nie zniknęły z naszych dróg – skwitował.

Ogłoszony niedawno plan rozwoju marki Infiniti zakłada elektryfikację od 2021 r., wycofanie z oferty silników wysokoprężnych. Firma poświęci więcej uwagi modelom z segmentu SUV w Ameryce Północnej, w ciągu najbliższych pięciu lat wprowadzi do Chin pięć nowych modeli, skupi się na poprawie sprzedaży i wartości rezydualnej.