Rząd forsuje zmiany w przeglądach technicznych. "Miliardowe koszty zostaną przerzucone na kierowców i przedsiębiorców"

| Aktualizacja:

Opłaty za przegląd techniczny samochodu i nadzór nad Stacjami Kontroli Pojazdów stały się przedmiotem ostrego sporu między rządem a prowadzącymi stacje diagnostyczne. "Zmiany w prawie przypominają scenariusz rodem z epoki słusznie minionej. Sprawią, że miliardowe koszty zostaną przerzucone na kierowców i przedsiębiorców" – mówi dziennik.pl przedstawiciel jednego ze stowarzyszeń SKP.

wróć do artykułu
  • ~smutny
    (dzisiaj 09:44)
    Wyeliminowanie hołoty z dróg uczyni je pustymi i przyjaznymi . Pan sędzia pan doktor pan przedsiębiorca będą jeździć bez tłoku i na luzie . Hołoty zaś w atobusach pana przedsiębiorcy , toczą się
  • ~atomek
    (2018-12-10 11:05)
    Dla mnie to nic sie nie zmienia, wcześniej dbałem o auto, robiłem naprawy na bieżąco z solidnymi częściami oe delfie i teraz sie nic nie zmieni. Oby to pozwoliło wyeliminować stare kopcące rzęchy których miejsce jest już dawno na złomie.
  • ~Skuba
    (2018-12-09 16:31)
    Gdzie można kupić najtaniej "żółtą kamizelkę"?
  • ~w kole
    (2018-12-08 23:34)
    Może jak w Singapurze? 1/ Zakup auta - najtańszy golf to około 100 tys $. 2/ Nabycie pozwolenia na rejestrację - aktualna cena na aukcji oscyluje wokół 40 tysięcy dolarów dla samochodów poniżej 1000cc i 80 tysięcy dolarów dla samochodów powyżej 2000cc (to cena za całe 10 lat, można ją rozłożyć na raty) 3/ zapłacić również trzeba: 140% wartości samochodu przy pierwszej rejestracji w Singapurze. Dotyczy to zarówno nowych jak i świeżo sprowadzonych używanych samochodów. 4/ Podatek drogowy w wysokości 7 tysięcy dolarów za 10 lat. 5/ Ubezpieczenie – dla takiego golfa jak powyżej to około 1200 dolarów rocznie. Jak podliczymy wszystkie wydatki (poza opłatami eksploatacyjnymi, paliwem, parkowaniem – które w Singapurze wszędzie jest płatne – i dodatkowymi opłatami za wjazd do centrum) wyjdzie nam na 10 lat około 180 tysięcy dolarów. Po 10 latach możemy starać się przedłużenie o kolejne 7 lat, koszty podobne, ale trochę niższe. Po upływie 10 + 7 latach złomowanie, lub wywóz - nie ma odstępstw. Ps. A może jak w Polsce gdzie 75 % to złom, który na Zachodzie nie zostałby dopuszczony do jazdy.
  • ~Zioło
    (2018-12-08 18:04)
    Prąd będzie droższy czyli wina Tuska , który chciał jednak wiatraki stawiać!
  • ~puk
    (2018-12-06 21:27)
    i bardzo dobrze, ciemny lud trzeba walić po rogach ile się da, nawet nie jęknie
  • ~dgfhfh
    (2018-12-06 16:31)
    Badania techniczne w Polsce to TOTALNA fikcja. Przechodzą je kopciuchy bez katalizatorów, sprawnych amortyzatorów i świateł.
  • ~przegląd co dwa lata, a nie corok.
    (2018-12-06 14:54)
    Po pierwsze Powinni wprowadzić przepis taki jaki jest w unii europejskiej, przegląd co dwa lata, anie co rok,
  • ~Caius
    (2018-12-06 12:25)
    Wszystko zmierza w tym kierunku że nie zagłosuję w najbliższych wyborach na PiS, na POgrabków suwerenności też
  • ~WQ
    (2018-12-05 13:32)
    Mam nadzieję, że efektem ubocznym skoku na kasę bedzie równiez wycofanie ciągnących za sobą chmur szrotów....
  • ~RyTe
    (2018-12-05 13:02)
    I tak trzymać, szroty na złom a jak nie stać na porządne auto to na piechotę i po kłopocie, nie trzeba będzie płacić za przegląd ani dawać w łapę. Walczmy ze smogiem zaczynając od dokładnej kontroli eksponatów muzealnych jeżdżących po naszych drogach. Zaroiło się od zdezolowanego badziewia z Niemiec i nas trują. Niech zaczną się bać jadąc na przegląd.
  • ~Joanka
    (2018-12-05 12:23)
    czy THEbile komentujący tu i krytykujący rząd zwrócili uwagę, ze zmiany sa związane z obowiązkiem implementacji.....dyrektywy Komisji Europejskiej. Tak, to taka instytucja w ramach Unii Europejskiej.
  • ~Wadim
    (2018-12-04 21:51)
    Nowe programy dobrej zmiany - Benzyna + (w górę), Prąd + (super w górę), Przeglądy + i kolejne w drodze, ach, a w tle Koryto Super Mega + (dla pisowskiej nomenklatury).
  • ~jakis
    (2018-12-04 20:22)
    Ceny za badania pojazdu muszą wzrosnąć - to jedyna usługa w kraju, której cena nie zmieniła się do 14 lat.
  • ~Mecenas
    (2018-12-04 18:04)
    Prawda jest taka, że diagności za kasę przepuszczają każdego rzęcha, który ledwie jedzie. Wystarczy popatrzeć na ulicę jakie "auta" jeżdżą. Gdyby diagności byli uczciwi, nie byłoby problemu
  • ~jarek
    (2018-12-04 18:03)
    Czyli kolejny MILIARDOWY NAPAD na nasze kieszenie!
  • ~olesław
    (2018-12-04 14:44)
    czyli skok pisowców na kase
  • ~ajax
    (2018-12-04 14:44)
    PiSia dojna zmiana wyraźnie wzięła sobie na cel polskich kierowców i przedsiębiorców i postanowiła traktować ich jak dojne krowy?!
  • ~to lepiej zeby placili cyklisci ? a moze piesi ?
    (2018-12-04 14:18)
    to wedlug autora tych wiesci za przeglady powinni placic piesi, czy cyklisci ? a moze ci co posiadaja hulajnogi ?
  • ~fresh
    (2018-12-04 14:08)
    UE nas dobije

Może zainteresować Cię też: