Audi A3 e-tron concept to czteroosobowa limuzyna. Drzwi, pokrywa silnika i bagażnika wykonane są z aluminium, m.in. dlatego Audi A3 e-tron concept waży tylko 1720 kg. Długość auta wynosi 4,44 m, szerokość 1,84 m, a wysokość - 1,39 m. Rozstaw osi - 2,63 m, zdaniem inżynierów to najlepsza wartość w segmencie kompaktowych aut klasy Premium. Audi A3 e-tron concept dysponuje bagażnikiem o pojemności 410 litrów.

Dostępu do wnętrza "strzegą" drzwi z delikatnie schowanymi klamkami z matowego aluminium - kiedy kierowca je dotknie, wysuwają się automatycznie. Za 3-ramienną, spłaszczoną od dołu kierownicą wielofunkcyjną znajduje się tablica wskaźników, która pokazuje pracę napędu hybrydowego. Zamiast obrotomierza zamontowano tzw. pomiar mocy, którego wskazówka pokazuje łączną moc systemu na skali od 0 do 100 proc.

>>>Zobacz A3 e-tron na filmie

Druga skala podzielona jest na kolorowe segmenty - zielone i pomarańczowe, które pokazują, czy A3 e-tron concept korzysta w danej chwili z napędu elektrycznego czy spalinowego. Dodatkowy wskaźnik pokazuje zasób energii w akumulatorze.

Audi A3 e-tron concept to hybryda typu plug-in, napędzana przez dwa silniki - czterocylindrowy 1.4 TFSI o mocy 211 KM z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa oraz silnik elektryczny o mocy 27 KM. System dysponyje łączną mocą 175 kW (238 KM) i rozpędza auto do 100 km/h w 6,8 s - prędkość maksymalna 231 km/h. Projektanci twierdzą, że zużycie paliwa wynosi średnio 2,2 l/ 100 km.


Sercem Audi A3 e-tron concept są litowo-jonowe akumulatory umieszczone za tylnymi siedzeniami. Dzięki pojemności 12 kWh możliwe jest pokonanie dystansu 54 km wyłącznie z napędem czysto elektrycznym.

Akumulatory są doładowywane podczas jazdy przez system rekuperacji lub podczas postoju poprzez gniazdo elektryczne. Napęd przenoszony jest za pomocą siedmiobiegowej przekładni S tronic. Launch Control umożliwia szybkie ruszenie dzięki turbo doładowaniu i minimalnemu poślizgowi kół.

Zawieszenie Audi A3 e-tron concept bazujące na modelu RS 3 Sportback. System Audi drive select pozwala kierowcy wybrać jeden z pięciu trybów pracy silnika, układu kierowniczego i siedmiobiegowej przekładni S tronic: comfort, auto, dynamic, individual oraz efficiency. Ostatni tryb zapewnia maksymalną oszczędność paliwa.