Bez kabla do ładowanie ani rusz… Dlatego firma Delphi Automotive wspólnie z firmą WiTricity Corp., dostawcą technologii służących do bezprzewodowego transferu energii, już pracują nad tym by bezprzewodowe ładowanie samochodów hybrydowych i samochodów elektrycznych ze snu zmienić w jawę…

"To przełomowa technologia, która może umożliwić producentom samochodów zintegrowanie systemu bezprzewodowego ładowania z systemami instalowanymi w pojazdach hybrydowych i elektrycznych." - stwierdził Randy Sumner, dyrektor, globalnego działu opracowującego technologie dla samochodów hybrydowych i elektrycznych w Delphi. "Wiedza i doświadczenie Delphi w globalnej inżynierii, testowaniu i produkcji, połączone z opatentowaną technologią bezprzewodowego transferu energii WiTricity, plasują nas na unikalnej pozycji, umożliwiającej wprowadzenie bezprzewodowego ładowania samochodów elektrycznych do rzeczywistości."

Oto rewolucyjna technologia do samochodów - czytaj dalej>>>


Sumner stwierdził również, że system ładowania bezprzewodowego nie będzie wymagał stosowania kabli czy wtyczek. Kierowcy po prostu zaparkują swój samochód nad bezprzewodowym źródłem energii, umieszczonym na podłodze garażu lub wbudowanym w bruk parkingu. System automatycznie przetransferuje energię do ładowarki zamontowanej w samochodzie.

Według Erica Gilera, prezesa WiTricity, ich bezprzewodowy system może już teraz przetransferować ponad 3300 W - co wystarczy do tego, by w pełni naładować akumulatory samochodu elektrycznego z taką samą prędkością z jaką ładowane są po podłączeniu do większości domowych wtyczek zasilających.

Oto rewolucyjna technologia do samochodów - czytaj dalej>>>



"Ładowanie samochodu elektrycznego powinno być tak łatwe jak zaparkowanie go w garażu czy na wyznaczonym miejscu parkingowym," stwierdził Giler. „Wysoko wydajne, bezprzewodowe technologie transferu energii WiTricity są idealnie dostosowane do ładowania samochodów, a nasza współpraca z Delphi pomoże w szybkim wykorzystaniu tych technologii przez producentów pojazdów i w stworzeniu odpowiedniej infrastruktury na całym świecie."

"Technologie ładowania bezprzewodowego będą musiały istnieć wspólnie z tradycyjnymi technologiami ładowania akumulatorów za pomocą przewodów i wtyczek," dodał Sumner "Tak, aby kierowcy samochodów elektrycznych mieli możliwość naładowania akumulatorów swoich samochodów nawet wtedy, kiedy znajdą się z dala od bezprzewodowych źródeł energii."

Delphi produkuje również przenośną ładowarkę przeznaczoną dla samochodów elektrycznych, która mieści się w bagażniku. To urządzenie jest wyposażone w system wtyczek zgodny z listą UL i może zostać podłączone do każdego, standardowego gniazda 120 V, umożliwiając bezpieczne naładowanie akumulatora zarówno w domu, jak i w podróży. Ładowarka ta może także istnieć w wersji zintegrowanej ze stacją ładującą, odpowiednikiem obecnego dystrybutora na stacji paliw.