Ponad 10 tys. aut w 2018 roku - to pański plan z pierwszych dni za kierownicą Suzuki Motor Poland. Jesteśmy za półmetkiem. Uda się dopiąć swego?

Piotr Dulnik, prezes zarządu Suzuki Motor Poland:
To nadal obowiązujący cel. Po sześciu miesiącach statystyka rejestracji pokazuje, że przekroczyliśmy 5000 samochodów, więc jesteśmy na półmetku. Odnotowujemy wzrosty w stosunku do analogicznego okresu w ubiegłym roku, i to przy znacznie wyższym udziale klienta indywidualnego niż wynosi średnia rynkowa. W tym roku model Vitara jest najlepiej sprzedającym się SUV-em segmentu B. Z drugiej strony jako japońska firma koncentrujemy się na realizacji biznesplanu wyznaczonego do marca 2019.

Jak żadna inna marka samochodowa na rynku mocno zaangażowaliście się w promowanie różnych dyscyplin sportu by jeszcze bardziej zaistnieć w świadomości Polaków. Opłacało się?

Naturalnie. Promowanie dyscyplin sportowych to działania obliczone na obustronne korzyści. Związki i kluby dzięki środkom pozyskanym od sponsorów mogą rozwijać się, inwestować w zawodników i sięgać po coraz wyższe miejsca w klasyfikacjach. Im większe sukcesy odnoszą, tym większa popularność danej dyscypliny, wyższe oglądalności i co za tym idzie rosnąca rozpoznawalność marek sponsorów. W tym roku podpisaliśmy umowę sponsorską z Polskim Związkiem Bokserskim oraz rozszerzyliśmy współpracę z polską koszykówką, podpisując umowy z Energa Basket Ligą oraz Polskim Związkiem Koszykówki. Zwiększyliśmy również nasze zaangażowane w piłkę nożną.

Suzuki po przekazaniu władzy nad Wisłą w ręce Polaka dostało turbo przyspieszenia. Nowy prezes Piotr Dulnik postawił sobie za cel sprzedaż ponad 10 tys. samochodów do końca roku – to przeszło 60 proc. więcej niż było przed pięciu laty.

To pierwszy tak poważny projekt w polskiej piłce nożnej… Jakie korzyści osiągnęły obie strony z tej współpracy?

Poprzedni okres rozgrywkowy był jednym z najlepszych w historii występów Korony Kielce w lidze. Złocisto-krwiści byli jedną z największych pozytywnych niespodzianek ubiegłego sezonu, w którym zajęli 8. miejsce w Lotto Ekstraklasie oraz dotarli do półfinału Pucharu Polski. Od początku współpracy Suzuki deklarowało chęć zawarcia umowy długoterminowej. Dziś jesteśmy sponsorem głównym Korony Kielce. Logotyp Suzuki zajmuje centralne miejsce na koszulkach zawodników.

Czyli dalej gracie z Koroną Kielce do jednej bramki?

Tak. Podpisaliśmy długofalową umowę, na mocy której Suzuki wspiera klub finansowo i dostarcza flotę pojazdów, na którą składają się wszechstronne crossovery SX4 S-CROSS oraz popularne SUV-y Vitara. Nasze logotypy będą widoczne na wszystkich kluczowych powierzeniach, które gwarantują kontakt marki z fanami. Pracujemy również nad kolejnymi projektami, które wyniosą naszą współpracę na zupełnie inny poziom.

A co Suzuki planuje w Polsce do końca roku? Czego mogą spodziewać się kierowcy?

Druga połowa roku będzie obfitować w nowości. Już niebawem do salonów sprzedaży Suzuki trafi nowy Swift Sport z turbobenzynowym silnikiem 1.4 BoosterJet/140 KM. Jesienią zaprezentujemy Vitarę po face-liftingu w wersjach z napędem na jedną oś oraz na 4 koła ALLGRIP, które będą dostępne z turbodoładowanymi silnikami BoosterJet 1.0 i 1.4. Na przełomie 2018 i 2019 roku wprowadzimy do sprzedaży nową, czwartą generację kultowego modelu Jimny.