Syrena zniknęła, żeby powrócić jako Vosco S106. Nowy model także z napędem elektrycznym

| Aktualizacja:

Kutno będzie miejscem produkcji auta nawiązującego do słynnej Syreny? Pierwsze podejście konstruktorów AMZ Kutno zakończyło się na prototypach. Teraz swoich sił w reinkarnacji samochodowej legendy próbuje nowa spółka FSO Syrena…

wróć do artykułu
  • ~gb
    (2018-04-17 22:00)
    zadziwia mnie wywalanie pieniędzy na coś z czego wiadomo że nic nie będzie. Stworzenie prototypów z żywicy to miliony, a postawienie fabryki do produkcji seryjnej to miliardy i to grube. Na to stać obecnie zaledwie kliku światowych potentatów jak VW, GM, Toyota, Renault-Nissan. Teraz rachunek ekonomiczny, wyłożenie miliardów na fabrykę i co dalej, przecież sprzedaż nawet kilku tysięcy sztuk co jest bardzo wątpliwe spowoduje że fabryka padnie z niespłaconymi kredytami.
  • ~Rrtt
    (2018-04-17 20:53)
    Brawo myślałem , że projekt upadł tu proszę 6 prototypów nikt jeszcze tak daleko nie zaszedł!
  • ~Votum separatum
    (2018-04-17 22:05)
    A ja przez całe swoje długie życie naiwnie się łudziłem, że ideą przyświecającą ludziom podejmującym trud zbudowania fabryki samochodów jest uruchomienie rodukcji tychże samochodów - czyli dostarczenie innym ludziom środka transportu za niewygórowaną cenę! Z tego - co tu czytam - wnioskuję jednak, że akurat w tym wypadku chodziło o zbudowanie 6 (sześciu) egzemplarzy prototypu w cenie przekraczającej 1,5 miliona PLN za sztukę i o typowe dla tego rodzaju pomysłów bicie piany i puszczanie pary w gwizdek! A tym, którzy są zainteresowani historią motoryzacji, polecam wycieczkę do Tacoma (przedmieście Seattle, stan Waszyngton, USA) i obejrzenie zbiorów prawdziwego muzeum (Lemay Family Collection) motoryzacji założonego i utrzymywanego za prywatne pieniądze jednej mało znanej amerykańskiej rodziny! --------- A po waszej wizycie w tym muzeum pogadamy i ideach i ich realizacji! Jako temat panelu dyskusyjnego sugeruję: "Czym się różni idea od utopii, a przedsiębiorczość od cwaniactwa"!!!
  • ~6 lat minęło jak z bicza strzelił...
    (2018-04-17 22:29)
    "Koniec tajemnic! Tak wygląda nowy polski samochód - pierwsze zdjęcia" - to tytuł z polskojęzycznej prasy z 3 sierpnia 2012 roku! A oto tak zwany lead: ---- @ "Wiemy już jak wygląda nowy polski samochód gotowy do produkcji. Auto opracowano wspólnie z naukowcami Politechniki Warszawskiej. Nazwa nawiązuje do polskiej kawalerii, która w XVII wieku była najbardziej skuteczna na świecie... Oto arrinera hussarya!" (ciągle - mimo upływających stuleci - najskuteczniejsza na świecie!
  • ~Kolejna rekonstrukcja zamierzchłej przeszłości...
    (2018-04-17 21:27)
    @ "Ideą naszej działalności jest zbudowanie samochodów nawiązujących do historii polskiej motoryzacji."
  • ~tjindy
    (2018-04-17 21:33)
    Nie jest źle. Jest nawet bardzo fajnie - projekt autka zacny. Gratuluję pomysłu i kibicuję :) Na marginesie: Philips się chwali że na badania iqos (podgrzewarka do papierosów) wydał już 4,5 miliarda dolarów. A wy tu o jakiś drobniakach gadacie. Widać kto realnie szafuje finansami. Więc podwójnie - brawo WY!
  • ~V o t u m separatum
    (2018-04-17 22:07)
    A ja przez całe swoje długie życie naiwnie się łudziłem, że ideą przyświecającą ludziom podejmującym trud zbudowania fabryki samochodów jest uruchomienie rodukcji tychże samochodów - czyli dostarczenie innym ludziom środka transportu za niewygórowaną cenę! Z tego - co tu czytam - wnioskuję jednak, że akurat w tym przypadku chodziło o zbudowanie 6 (sześciu) egzemplarzy prototypu w cenie przekraczającej 1,5 miliona PLN za sztukę i o typowe dla tego rodzaju pomysłów bicie piany i puszczanie pary w gwizdek! A tym, którzy są zainteresowani historią motoryzacji, polecam wycieczkę do Tacoma (przedmieście Seattle, stan Waszyngton, USA) i obejrzenie zbiorów prawdziwego muzeum (Lemay Family Collection) motoryzacji założonego i utrzymywanego za prywatne pieniądze jednej mało znanej amerykańskiej rodziny! --------- A po waszej wizycie w tym muzeum pogadamy i ideach i ich realizacji! Jako temat panelu dyskusyjnego sugeruję: "Czym się różni idea od utopii, a przedsiębiorczość od cwaniactwa"!!!
  • ~Marian z B
    (2018-04-17 20:46)
    T o byłoby coś dożyć, kupić i jeździć nową "Syreną". Wtedy w garażu byłaby mama "syrena" z córką "Syrenką". Poczekamy , zobaczymy.
  • ~PoWol
    (2018-04-17 21:41)
    Ludzie!!! Nie da się zbudować samochodu w garażu,(to nie klej Atlas).Takie marki jak Syrena , Warszawa lub WSK 125 to tylko podstęp dla zdobycia praw do nazwy.Na tereny po tych fabrykach .(nie małe) są już kupcy też obiecują ********************* marek.Chodzi o duża kasę
  • ~annna
    (2018-04-18 10:41)
    to zadna mysl techniczna plagiaty innych samochodow ..co to cos ma wspolnego z syrena wszytko pomieszane tu od audi tam cos od skody.,.poco ksztalcis jakis tam polskich nieudascznikow inzynierow skoro ci wogole niemaja ani wiedzy ,talentu ani tez umiejetnosci..spapugowaqc cos od innych ..to jest bardzo latwe..//dam wam rade najpierw sie wyszkolcie nauczcie..zbudujcie od podstaw polski silnik polsa karoserie i polskie wyposazenie....wtedy bedxziemy rozmawiac narazie bladzicie we mgle..konstruktorzy jak z koziej....traba..
  • ~sda
    (2018-04-18 08:47)
    Wydali 10mln na 6 szt to musi być Super auto. Wojewódzki już sprzedał swoje Lambo i czeka w kolejce na syrenę.
  • ~Radek
    (2018-04-18 11:27)
    stała pralnia pieniedzy ?
  • ~sceptyk1
    (2018-04-18 22:20)
    Czyli moc i osiągi dawnej Syrenki. Jednym słowem kicha". Ale legalne wyprowadzanie pieniędzy dla kolesi Misiewiczów PISiewiczow się kręci.
  • ~jaaaa
    (2018-04-18 12:24)
    To nic tylko sposob na ciągnięcie kasy z różnych grantów i dotacji.
  • ~ator
    (2018-04-17 21:06)
    Całkiem nieźle to wygląda. Gdyby nie te grube ramki drzwi jak w polonezie, to byłoby cacuszko.
  • ~Syrena
    (2018-04-17 21:57)
    W GIMP-ie robili czy w płatnym oprogramowaniu? Że też ludzie się na to nabierają...
  • ~Stanisław
    (2018-04-20 10:48)
    Niemiecki właściciel DZIENNIK PL,KPI W ZYWE OCZY Z POLAKÓW,którzy konstruują nową Syrene,która będzie się nazywała Wasko.Kosmopolityczni dziennikarze wmawiają polakom głupoty,o produkcji polskiego samochodu.Przypominam sobie czasy z PRL,gdy na bazie fiata 125 wyprodukowano Poloneza.Dziennikarze PRL miesiącami chwalili nowy samochód,króry miał przewyższać jakością i nowoczesnością ,samochody krajów zachodu.Z tego bełkotu,wynika okrutny morał ,który na polakach się skrupi,że rządzący polacy,przed szkodą i po szkodzie GŁUPI.
  • ~jarekkr
    (2018-04-18 05:35)
    jeszcze jedna głupota, mam nadzieje że to nie z naszych podatków
  • ~Kiedyś - zaraz po 'transformacji' był moment, że
    (2018-04-21 16:44)
    można było - zamiast wchodzić w koreańsko-ukraińsko-WSIowe konszachty - zaprosić na Żerań Japończyków i na bazie popularnej wtedy na świecie Imprezy 1600 robić masowo niedrogi samochód dla każdego, samochód, który się bardzo dobrze prowadzi, o doskonałych parametrach potwierdzonych potem wygranymi 6 razy pod rząd mistrzostwami WRC. I ten samochód po niewielkich modyfikacjach mógłby być produkowany do dzisiaj ku zadowoleniu milionów Polaków! - Sam jeżdżę już piątą Imprezą i wiem z pierwszej ręki, co mówię! - Ale nasi "umiłowani przywódcy" zawsze wiedzą lepiej! - Tyle, że nie mają pojęcia o niczym! - Coś w stylu Morawieckiego filozofującego ze swadą i absolutną pewnością ignoranta na temat "elektromobilności" spod znaku perpetuum mobile!
  • ~Jest to skrzyżowanie czy raczej zupa z...
    (2018-04-21 16:29)
    PT Cruisera, nowego "garbusa" i starego Amilcara - czyli ni pies ni wydra! ---- Dobrze, że tylko sześć porcji!

Może zainteresować Cię też: