Wreszcie! Alfa Romeo Giulia debiutuje w Polsce z nowym silnikiem 2.0 Turbo Benzyna o mocy 200 KM z 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów i napędem na tylną oś. Limuzynę można już zamawiać.

Nowa jednostka napędowa powstała wyłącznie z myślą o Giulii. Dwulitrowe turbobenzynowe serce ma cztery cylindry w rzędzie i w całości odlano je z aluminium. Możliwości?

Silnik rozwija moc 200 KM przy 5000 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym równym 330 Nm przy 1750 obr./min. Cechą charakterystyczną tej konstrukcji jest elektrohydrauliczny układ kontroli zaworów MultiAir, system turbodoładowania "2-w-1" oraz bezpośredni wtrysk z systemem wysokiego ciśnienia 200 barów. Inżynierowie zapewniają, że taka giulia jest wyjątkowo dynamiczna i oszczędna.

Jeśli model z 200-konnym silnikiem będzie ważył ok. 1500 kg, to przelicznik masy do mocy w porównaniu z autem z 1962 roku będzie znacznie korzystniejszy. Wówczas do napędu posłużył 90-konny motor, a masa pojazdu wynosiła 1060 kg - każdy koń musiał unieść 12 kg. Dziś jeden koń mechaniczny z nowej jednostki ma do rozpędzania tylko 7,5 kg giulii.

Cena? Silnik 2.0 Turbo jest dostępny w wersjach wyposażenia Giulia i Giulia Super, a cena rozpoczyna się od 149 tys. zł. Nowa jednostka dołączy do debiutującego wcześniej turbodiesla 2,2 JTD (150 KM i 180 KM).

Wybierając Giulię, można teraz zażyczyć sobie nowe pakiety Lux z elementami z drewna dębowego lub orzechowego. W obu przypadkach limuzyna zostanie wyposażona w fotele pokryte naturalną skórą "Pieno Fiore", dostępne w 4 kolorach (czarnym, beżowym, brązowym i czerwonym), deskę rozdzielczą i panele drzwi pokryte skórą, podgrzewane fotele przednie z 8-płaszczyznową regulacją elektryczną, podgrzewaną kierownicę, do wyboru elementy z drewna dębowego i orzechowego w desce rozdzielczej, tunelu środkowym oraz panelach drzwi, zewnętrzne chromowane obramowania szyb bocznych oraz regulowane elektrycznie lusterka boczne.

Poza nowym 200-konnym silnikiem i pakietami wyposażenia, familia Alfy Romeo Giulii powiększa się o usportowioną odmianę Quadrifoglio z automatyczną, ośmiobiegową skrzynią. Taka limuzyna z jednostką 2.9 Bi Turbo Benzyna o mocy 510 KM kosztuje od 369 tys. zł, czyli o 10 tys. zł więcej niż odmiana z przekładnią manualną.

W Polsce Alfa Romeo od września wprowadzi też wersję Giulia Business. Będzie to model zaprojektowany specjalnie dla firm i przedsiębiorców. Podobno nowa Włoszka wpadła im w oko.

A jak jest z popularnością Giulii? Nowa Alfa na rodzimym rynku bije rekordy sprzedaży. W czerwcu we Włoszech zarejestrowano 3800 sztuk nowej limuzyny. Dzięki temu Alfa Romeo zanotowała wzrost o ponad 34 proc., a Giuliia tylko w pierwszym miesiącu wprowadzenia na rynek, osiągnęła 12 proc. udział w segmencie D (BMW serii 3, audi A4, mercedes klasy C), zajmując miejsce u szczytu swojej kategorii.