Alfa Romeo Giulia już jeździ! Nowa limuzyna pogromcą BMW i Mercedesa? Pobiła rekord [ZDJĘCIA]
1 "La meccanica delle emozioni", czyli mechanika emocji - tak inżynierowie przedstawiają nowego sedana Alfy Romeo. Giulia jest autem, które powstało na nowej platformie z napędem tylnej osi (przystosowano ją z bratniego maserati ghibli). To oznacza, że Włosi wracają do korzeni, kiedy auta konstruowano jak Bóg przykazał - tylne koła napędzały, a przednie skręcały… Co istotne, nowa alfa giulia ma idealny rozkład masy 50/50. Uzyskano to przez ułożenie silnika oraz mechaniki pomiędzy osiami.
Alfa Romeo
2
Producent na początek sprzedaży pochwalił się tą limuzyną w trzech wersjach - giulia, giulia super i giulia quadrifoglio...
Odmianę giulia super można poznać po skórzanej tapicerce foteli. Także deska rozdzielcza jest obszyta skórą połączoną z dodatkami z naturalnego drewna. Na pokładzie nowy system infotainment Connect 3D Nav 8,8-calowym ekranem dotykowym oraz sportowa kierownica z przyciskami do sterowania funkcjami życiowymi auta - najważniejszy z nich to guzik startowy.
Alfa Romeo
3 Kierowca może przełącznikiem systemu DNA na środkowej konsoli wybrać program jazdy, który zmienia nastawy auta - od najbardziej sportowych, aż po komfortowe.
Alfa Romeo
4 Nadwozie cywilnej giulii pod względem stylistycznym jest spokojniejsze niż w przypadku drapieżnej quadrifoglio. Samochód postawiono na 18-calowych kołach.
Alfa Romeo
5 Dla kontrastu i pokazu siły topowa giulia quadrifoglio lśni karoserią w kolorze czerwonym Rosso Competizione. Auto wyposażono w 19-calowe alufelgi zza których widać ceramiczno-węglowe tarcze hamulcowe. We wnętrzu: sportowe, kubełkowe fotele Sparco z obudową z włókien węglowych.
Alfa Romeo
6 Inżynierowie Alfy w nowej giulli zastosowali po raz pierwszy Integrated Brake System (IBS), czyli układ elektro-mechaniczny łączący kontrolę stabilności z tradycyjnym wspomaganiem hamulców. W efekcie Włosi obiecują rekordowo krótką drogę hamowania - 38,5 metra przy jeździe z prędkością 100 km/h w przypadku giulii i 32 metry w przypadku wersji quadrifoglio.
Alfa Romeo
7 Najtańsza giulia będzie wyposażona w system unikania kolizji czołowych z autonomicznym awaryjnym systemem hamowania i wykrywaniem pieszych. Na liście jest też ostrzeganie przed niezamierzonym zjechaniem z własnego pasa ruchu i tempomat z ogranicznikiem prędkości. Bazowa giulia dostanie 16-calowe alufelgi , dwustrefową automatyczną klimatyzację, układ Alfa DNA oraz system audio Connect z ekranem 6,5-cala. Odmiana super oferuje dodatkowo siedzenia pokryte skórą i tkaniną w różnych odcieniach, specjalne wykończenie wewnętrzne i 17-calowe alufelgi. Silniki?
Alfa Romeo
8 Na początek w sprzedaży debiutują silniki Diesla 2.2 (benzynowy 2.0 dostarczy ok. 200 KM i pojawi się później). Podstawowy turbodiesel oferuje kierowcy 150 KM - najsłabszy wcale nie oznacza ospały. 380 Nm momentu obrotowego potrafi sprawnie poruszyć giulię na drodze. Nowa alfa od zera do 100 km/h przyspiesza w 8,4 s i maksymalnie osiąga 220 km/h. Warto zauważyć, że giulia z tym samym silnikiem ale z 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów oferuje prowadzącemu o 70 Nm więcej momentu obrotowego, a to przekłada się na lepszy zryw - w sprincie do pierwszej setki limuzyna jest szybsza o 0,2 s.
Alfa Romeo
9 Popularniejszy pewnie będzie jednak mocniejszy wariant o mocy 180 KM, połączony z 8-stopniowym automatem. Analitycy Alfy spodziewają się, że już niebawem będzie to tzw. auto korporacyjne. Tak skonfigurowana giulia rozpędza się do "setki" w 6,8 s - silnik bardzo chętnie kręci się aż do 4,5 tys. obr./min. Aż wstyd w takim aucie spóźnić się na spotkanie biznesowe. Jeśli jednak to za mało, wówczas w garażu powinna stać alfa romeo giulia quadrifoglio...
Alfa Romeo
10 Quadrifoglio to najmocniejsza odmiana nowej giulii - to pogromca BMW M3 i mercedesa klasy C AMG. Sercem auta jest współtworzony z Ferrari 6-cylindrowy turbobenzynowy silnik 2.9 o mocy 510 KM (maksymalny moment obrotowy wynosi 600 Nm). Producent zapewnia, że auto od 0 do 100 km/h przyspiesza w zaledwie 3,9 sekundy i potrafi rozpędzić się maksymalnie do - uwaga! - 307 km/h. Co jest wynikiem powalającym! Dla porównania np. wyjściowe audi RS 7 sportback po dołożeniu specjalnego pakietu pojedzie 305 km/h. Droga hamowania giulii ze 100 km/h do zera wynosi mniej niż 32 m. To wartości zarezerwowane dla aut pokroju porsche 911.
Alfa Romeo
11
Nowość Alfy ma gwarantować osiągi na poziomie supersamochodów. Dowodem tego jest wynik "wykręcony" na torze Nürburgring - otóż włoska limuzyna przejechała pętlę w 7 min. 39 s. Giulia została w ten sposób najszybszym sedanem i okazała się też lepsza niż np. lamborghini murcielago LP640 i równie szybka co ferrari 430 scuderia.
Nowa giulia może poszczycić się stosunkiem masy do mocy, który wynosi poniżej 3 kg/KM (auto waży 1524 kg). Żeby osiągnąć taki współczynnik auto zbudowano z lekkich materiałów. Na przykład, użyto włókno węglowe na wał napędowy, maskę silnika i dach albo aluminium na silnik, hamulce, zawieszenia (w tym przednie punkty mocowania gniazd amortyzatorów oraz ramę przednią i tylną) oraz wiele elementów karoserii, takich jak drzwi i błotniki. Poza tym, belka poprzeczna tylna wykonana jest z kompozytu aluminium i tworzywa.
Alfa Romeo
12
Nowa giulia to wielka nadzieja Włochów - liczą, że tym modelem utrą nosa głównie BMW serii 3, dlatego ma być taniej niż u niemieckiej konkurencji (w Niemczech tak jest). Zarówno jeśli chodzi o modele podstawowe, jak i najmocniejsze.
Polskie ceny najtańszej giulii są prognozowane na poziomie 150 tys. zł, a pierwsze samochody pojawią się u nas na przełomie czerwca i lipca.
Wersję najbardziej sportową z możliwych, czyli Quadrifoglio z węglowo-ceramicznymi tarczami hamulcowymi i siedzeniami Sparco z włókna węglowego wyceniono na około 94 000 euro (ok. 395 tys. zł), to przykładowa cena dla rynku włoskiego. Auto bez tych dodatków ale w wersji quadrifoglio kosztuje w Italii od 79 tys. euro (ok. 330 tys. zł).
Alfa Romeo
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję