Volkswagen passat GTE już w Polsce i jeździ niemal za darmo. A ile kosztuje nowa limuzyna i kombi?
1 Passata GTE najłatwiej poznać po LED-owych światłach do jazdy dziennej układających się w kształt litery C. Z przodu jest też chromowana atrapa z niebieskim pasem i oznaczeniem "GTE". A pod maską niemieccy inżynierowie zastosowali układ napędowy podobny do montowanego w golfie GTE...
Volkswagen
2 Volkswagen wyposażył passata GTE w silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem (1.4 TSI/156 KM i 250 Nm momentu obrotowego) oraz silnik elektryczny - trójfazowy synchroniczny z magnesem trwałym. Ten ostatni osiąga moc 115 KM i moment 330 Nm. Łączna moc układu sięga 218 KM, a moment 400 Nm. Możliwości? Rozwiązanie zastosowane przez VW sprawia, że passat GTE pręży się osiągami porównywalnymi do 190-konnego turbodiesla 2.0 TDI. Hybrdowe kombi do 100 km/h potrafi przyśpieszać w 7,6 s (7,4 s sedan) i rozpędzać się do 225 km/h.
Volkswagen
3 Passat GTE także w trybie elektrycznym nie jest zawalidrogą i nie przynosi wstydu - potrafi rozpędzić się do 130 km/h, a maksymalny zasięg nawet do 50 km. Ukryty pod podłogą akumulator litowo-jonowy magazynujący 9,9 kWh energii można ładować podczas jazdy (między innymi przez odzysk energii hamowania), jak i z domowego gniazdka 230 V za pomocą kabla. W ostatnim przypadku operacja trwa 4 godziny i 15 minut, a przy wykorzystaniu specjalnej stacji ładującej (z sieci o napięciu 360 V) - ledwie 2,5 godziny.
Volkswagen
4 Dla użytkownika oznacza to, że w trybie wyłącznie elektrycznym można pojechać do pracy, wpiąć auto do gniazdka na ładowanie i wrócić do domu. Specjaliści z VW wyliczyli, że w takim przypadku przejechanie 100 km oznacza średnie zużycie energii na poziomie 12,2 kWh. Przy średniej cenie za kilowatogodzinę na poziomie ok. 56 gr daje to wynik ok. 7 zł za 100 km jazdy - tyle co pawie 1,5 l benzyny.
Volkswagen
5 W opinii konstruktorów przy pełnym, 50-litrowym zbiorniku paliwa i naładowanej baterii zasięg passata GTE wynosi 1100 km - wystarczająco, aby przejechać trasę z Paryża do Londynu i z powrotem bez zatrzymywania się na tankowanie lub ładowanie baterii...
Volkswagen
6 Seryjnie passat GTE jest wyposażony w diodowe reflektory (światła mijania i drogowe), system rozpoznający zmęczenie kierowcy, system automatycznego hamowania po kolizji, system obserwacji otoczenia Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście, czujnik deszczu, czujniki parkowania z przodu i z tyłu i chromowane listwy przy szybach bocznych.
Volkswagen
7 Cena? Zbliżona do dobrze wyposażonych wersji z silnikiem wysokoprężnym. Nowy volkswagen passat GTE jako sedan kosztuje 173 490 zł, a w odmianie variant - czyli kombi - o 3 tys. zł więcej. Trudno odnieść się do konkurencji, bo w tej klasie jej po prostu nie ma.
Volkswagen
8
Volkswagen
9
Volkswagen
10
Volkswagen
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję