Oto nowy radiowóz, czyli następca Alfy używanej przez polską policję. Pomagało Ferrari. Zdjęcia
1 W Rzymie, w kwaterze głównej korpusu karabinierów, zaprezentowano dwa egzemplarze nowej alfy romeo giulia quadrifoglio przeznaczonej na radiowozy... Czy polska policja ma czego zazdrościć? Może powinna już zainteresować się tymi samochodami? Oto co kryją na pokładzie...
Alfa Romeo / LaPresseFabio Cimaglia
2 Wiadomo, że oba samochody będą wykorzystywane w Rzymie i w Mediolanie do działań specjalnych, takich jak transport krwi i narządów, jak również do eskortowania podczas uroczystości służbowych…
Alfa Romeo / LaPresseFabio Cimaglia
3 Wśród elementów wyposażenia na szczególną uwagę zasługuje defibrylator, specjalna, przenośna chłodnia (na organy), przyłącza do radia, system Odino, dodatkowe urządzenia do udzielania pierwszej pomocy, uchwyty na broń długą oraz latarki LED z możliwością ładowania, umieszczone w kabinie pasażera...
Alfa Romeo
4 Co ciekawe, producent zobowiązał się do przeszkolenia wytypowanych specjalnie karabinierów. Kierowcy mają poznać tajniki bezpiecznej jazdy tym radiowozem na torze Varano de Melegari, pod okiem instruktorów Alfy Romeo. Giulia quadrifoglio to najmocniejszy model w gamie marki z Italii - pod maską drzemie silnik opracowany razem z inżynierami Ferrari…
Alfa Romeo
5 Alfa romeo giulia quadrifoglio jest wyposażona w nowy sześciocylindrowy silnik benzynowy 2.9 BiTurbo o mocy 510 KM (600 Nm) - w całości wykonany z aluminium i przy współpracy z Ferrari. Samochód rozpędza się do 307 km/h, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,9 sekundy. Co jest wynikiem powalającym! Dla porównania np. audi RS 7 sportback po dołożeniu specjalnego pakietu pojedzie 305 km/h. Droga hamowania giulii ze 100 km/h do zera wynosi mniej niż 32 m. To wartości zarezerwowane dla aut pokroju porsche 911.
Alfa Romeo / LaPresseFabio Cimaglia
6 "La meccanica delle emozioni", czyli mechanika emocji - tak inżynierowie przedstawiają nowego sedana Alfy Romeo. Giulia jest autem, które powstało na nowej platformie z napędem tylnej osi (przystosowano ją z bratniego maserati ghibli). To oznacza, że Włosi wracają do korzeni, kiedy auta konstruowano jak Bóg przykazał - tylne koła napędzały, a przednie skręcały… Co istotne, nowa alfa giulia ma idealny rozkład masy 50/50. Uzyskano to przez ułożenie silnika oraz mechaniki pomiędzy dwoma osiami.
Alfa Romeo
7 Nowość Alfy ma gwarantować osiągi na poziomie supersamochodów. Dowodem tego jest wynik "wykręcony" na torze Nürburgring - otóż włoska limuzyna przejechała pętlę w 7,39 s. Giulia została w ten sposób najszybszym sedanem i okazała się też lepsza niż np. lamborghini murcielago LP640 i równie szybka co ferrari 430 scuderia.
Alfa Romeo
8 Cena? Wersję najbardziej sportową z możliwych z węglowo-ceramicznymi tarczami hamulcowymi i siedzeniami Sparco z włókna węglowego można zamówić za około 94 000 euro (ok. 395 tys. zł), to przykładowa cena dla rynku włoskiego. Auto bez tych dodatków ale w wersji quadrifoglio kosztuje w Italii od 79 tys. euro (ok. 330 tys. zł).
Alfa Romeo
9
Alfa Romeo / LaPresseFabio Cimaglia
10
Alfa Romeo
11
Alfa Romeo / LaPresseFabio Cimaglia
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję