Mazda ujawniła nowe kombi z niezwykłym napędem! Polak połknie haczyk?
1 Auto ma także karoserię i podwozie w technologii SKYACTIV, dzięki którym możliwe było znaczne ograniczenie masy samochodu. Mniejsza masa to mniejsze spalanie i większa radość z jazdy... Oba modele prezentowane w Paryżu będą wyposażone w silnik Diesla Mazdy SKYACTIV-D o pojemności 2,2 l
Mazda
2 Nowy silnik wysokoprężny SKYACTIV-D będzie osiągnął współczynnik sprężania wynoszący 14,0:1. Zdaniem inżynierów jest to najlepszy wynik w historii dla silnika wysokoprężnego - oznacza on dwudziestoprocentowy spadek zużycia paliwa oraz wyjątkowo czysty proces spalania. Nowy silnik Mazdy SKYACTIV-D spełnia przyszły standard emisyjny Euro 6. Konstruktorzy chwalą się, że dwustopniowa turbosprężarka zapewnia równomierną i płynną reakcję zarówno przy niskich, jaki i wysokich prędkościach obrotowych silnika oraz zwiększa zakres przedziału prędkości obrotowych silnika do 5200 obr/min, przy których moment obrotowy osiąga maksymalne wartości. Silnik Diesla SKYACTIV-D 2.2 będzie dostępny w dwóch wersjach mocy. Obie spełniają europejskie normy emisji spalin Euro 6. Nowe kombi będzie też dostępne z silnikami benzynowymi z bezpośrednim wtryskiem - SKYACTIV-G 2.0 i SKYACTIV-G 2.5
Mazda
3 W nowej szóstce debiutuje system i-ELOOP - to opracowany przez inżynierów Mazdy układ odzyskiwania energii podczas hamowania, które rozpoczyna ładowanie kondensatora z chwilą, gdy kierowca zdejmie nogę z pedału gazu
Mazda
4 Energia zmagazynowana w kondensatorze może być wykorzystana do zasilania urządzeń elektrycznych w samochodzie. Dzięki temu więcej energii z paliwa przeznaczane jest na zasilanie silnika, co ma przyczyniać się do zmniejszenia spalania
Mazda
5 Mazda6 pojawi się w sprzedaży na rynkach europejskich jeszcze w 2012 roku
Mazda
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję