W punto evo najważniejsze są nowe rozwiązania techniczne, które mają przyczynić się do większej troski o środowisko naturalne. Komorę silnika wypełnią najnowocześniejsze jednostki benzynowe MultiAir (1.4/105 KM i 1.4 Turbo/135 KM) oraz druga generacja turbodiesli Multijet (1.3/75 KM i 1.3/90 KM).

Reklama
Inne
Inne

Kabinę punto evo wypełni 7 poduszek powietrznych (w tym montowana seryjnie poduszka chroniąca kolana kierowcy - jako jeden z niewielu w tym segmencie). Ponadto lista wyposażenia obejmie Hill Holder, czyli asystent kierowcy podczas ruszania pod górę (utrzymuje samochód przez kilka sekund w miejscu, aby nie zjechał on do tyłu), jak również przednie światła przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów, które włączają się w zależności od obrotu kierownicy i ESP.

>>>Abarth 500 R3T - 180 koni w klatce

Nowością na pokładzie evo jest platforma multimedialna Blue&Me-TomTom (bajecznie łatwa w obsłudze - sprawdziliśmy), która pozwala obsługiwać telefon komórkowy (Bluetooth), nawigację i komputer pokładowy. Wszystko przez dotykowy monitor nad centralną konsolą. Na ekranie widać też wskazówki dotyczące stylu jazdy (Eco Drive Info) - dzięki nim kierowca może prowadzić tak by samochód spalał jak najmniejsze ilości paliwa, a tym samym z rury wydechowej uleci znacznie mniej dwutlenku węgla.

>>>Co 35 sekund Polak robi nowy samochód!

Inne

Wszystko to będziecie mogli sprawdzić w listopadzie. Wtedy nowy fiat punto evo prosto z pokładu włoskiego lotniskowca wyląduje w Polsce...