Wystartowały zapisy do "Rajdowego Pucharu Abarth 500 2011", który będzie miał w tym roku charakter międzynarodowy i będzie obejmował 7 rajdów: dwa we Francji, dwa w Szwajcarii oraz trzy we Włoszech.
Zgodnie z tradycją pucharów marki Abarth, również w tym roku przewidzianych jest wiele cennych nagród, zwłaszcza dla najmłodszych kierowców, dla których stworzona została odrębna klasyfikacja "Under 25", w której główną nagrodą jest gotowy do udziału w rajdach Abarth 500 Rally w wersji R3T. Zwycięzca w klasyfikacji generalnej pucharu otrzyma natomiast Abartha 500 w wersji drogowej.
Kuszące nagrody wręczane są również podczas każdego rajdu: 4000 euro dla zdobywcy pierwszego miejsca, 2500 dla zdobywcy drugiego miejsca oraz 4 opony Michelin dla zdobywcy trzeciego miejsca.
Sezon 2011 otworzy rajd "Rally 1000 Miglia", który odbędzie się we Włoszech (15-16 kwietnia), następnie rywalizacja przeniesie się do Szwajcarii, gdzie odbędzie się Criterium Jurassien (29-30 kwietnia) oraz Rally du Chablais (27-28 maja), po których przyjdzie kolej na rajd Appennino Reggiano (25-26 czerwca) we Włoszech. Następnie udamy się do Francji na rajd Rally Mont Blanc - Morzine (2-3 września) i z powrotem do Włoch na rajd Sanremo (23-24 września). Sezon zakończy się we Francji podczas Rajdu d'Antibes (15-16 października). Do klasyfikacji końcowej branych będzie 6 najlepszych wyników.
Koszt zapisu do "Rajdowego Pucharu Abarth 500" w sezonie 2011 wynosi 2000 euro. Cena ta obejmuje koszt kombinezonu Abarth oraz komplet odzieży sportowej Abarth dla kierowcy oraz pilota.
Bohaterem pucharu będzie Abarth 500 Rally homologowany w kategorii R3T i sprzedawany za kwotę 48 tys. euro (+VAT) w sieci warsztatów tuningowych Abarth Racing: Auto Alberta by Uboldi Corse-Como, Campana Onorio-Modena, Forza Service- Turyn, Romeo Ferraris- Mediolan Trico Motorsport-Alessandria, Zatti Top Class-Parma, Milano Racing - Marsylia.
Abarth 500, w opinii specjalistów, to profesjonalnie przygotowany samochód rajdowy wyposażony w 180-konny silnik turbo, 6-biegową sekwencyjną skrzynię biegów; mechanizm różnicowy z samoczynną blokadą płytkową; dwutarczowe sprzęgło; regulowane zawieszenia i amortyzatory, regulację kąta pochylenia kół za pomocą płytek; hamulce tarczowe na wszystkich kołach w tym przednie wentylowane. Samochód wyposażony jest w rozdzielacz siły hamowania i tylny korektor siły hamowania; hydrauliczny hamulec ręczny oraz 17-calowe koła OZ przewidziane dla opon 19/62-17. Abarth 500 wyposażony jest również we wszystkie niezbędne urządzenia bezpieczeństwa posiadające homologację FIA, między innymi w zintegrowaną z nadwoziem klatkę bezpieczeństwa oraz specjalne homologowane siedzenia z 6-punktowymi pasami bezpieczeństwa.
Przypomnijmy, że w sezonie 2010 Puchar Abarth 500 zadebiutował w świecie rajdów. Zwycięzcą okazał się Roberto Vescovi, podczas, gdy Giacomo Costenaro zdobył pierwsze miejsce w klasyfikacji Under 25.
Kalendarz Pucharu Abarth 500 Rally
15-16 kwietnia - Rajd 1000 Miglia (Włochy)
29-30 kwietnia - Criterium Jurassien (Szwajcaria)
27-28 maja - Rajd du Chablais (Szwajcaria)
25-26 czerwca - Rajd Appennino Reggiano (Włochy)
2-3 września - Rajd Mont Blanc - Morzine (Francja)
23-24 września - Rajd Sanremo (Włochy)
14-16 października - Rajd d'Antibes (Francja)