Samochód pod choinkę, czyli ...

Najwięcej Polaków pod choinką chciałoby znaleźć kluczki do Volkswagena. Aż 14% z nas docenia niemiecką jakość. Najpopularniejszym modelem jest VW Golf który jako świąteczny prezent wybrałoby 8% respondentów. Drugim, najchętniej widzianym w garażu po Świętach modelem jest Opel Astra (6%), a trzecim w kolejności - Skoda Octavia (5%). Jeśli chodzi o najpopularniejsze marki, prym po Volkswagenie wiodą: Toyota (10%), Opel (10%), Skoda (8%) i Mercedes (7%). Pierwszą dziesiątkę najpopularniejszych marek zamykają Honda i Volvo (po 3%). Warto zauważyć, że marzenia Polaków ogniskują się wokół marek o średnim standardzie, jedynymi wyjątkami są Mercedesy (7%) i Porsche (4%). Co interesujące, aż 22% badanych nie chciałoby dostać auta jako bożonarodzeniowego prezentu.

Reklama

Czego pragną kobiety, czego pragną mężczyźni?

Uzyskane rezultaty pokazują także wyraźną różnicę między motoryzacyjnymi marzeniami kobiet i mężczyzn. Panie preferują Toyotę (14,7%), Opla (12,1%) oraz Volkswagena (11,8%). Mężczyźni są zdecydowanymi zwolennikami Volkswagena (15,9%), Nissana (10%) oraz Mercedesa (7,4%). Respondentki płci żeńskiej, zapytane o wymarzony model, wskazały Skodę Octavię (7,5%), VW Golfa (7,2%) i Opla Astrę (6,2%). Mężczyźni z kolei – VW Golfa (8,5%), Porsche 911 (6,3%) oraz Forda Mondeo/Mercedesa kl. C (5,2%).

Reklama

Auto dla Mikołaja

Myśląc o Bożym Narodzeniu, nie sposób nie wspomnieć o Świętym Mikołaju. mobile.eu zapytało Polaków o to, jakim autem powinien zastąpić sanie i jakim rozwozić świąteczne prezenty. Ponad połowa (56%) badanych wyposażyłaby Świętego Mikołaja w samochód terenowy. Może to być skutkiem stanu naszych dróg, śnieżnego i mroźnego początku zimy w Polsce, bądź też konieczności dostarczenia prezentów nawet w trudnodostępne miejsca. Kolejną propozycją, cieszącą się równie dużą popularnością było kombi, jako szczególnie pojemne. Badani nie docenili szybkości dostarczenia prezentów – w sportowym samochodzie widziałoby Mikołaja zaledwie 8% badanych. Respondenci wykazali się również troską o zdrowie Świętego Mikołaja, w kabriolecie widziałoby go jedynie 4% respondentów.