Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych SA ogłosiła właśnie, że zakończyła integrację systemu Pojazd z CEPiKi-em. W czterystu urzędach na terenie całego kraju wdrożono nowe rozwiązanie ADSxP. Dzięki temu pracy organów rejestrujących ma przebiegać sprawniej, skróci się także czas oczekiwania na dowód rejestracyjny pojazdu.

Jak informują przedstawiciele PWPW wdrożenie umożliwiło urzędom w całej Polsce komunikację w trybie on-line, w czasie rzeczywistym. Dzięki błyskawicznemu przesyłowi danych podwyższyły się standardy bezpieczeństwa oraz znacznie przyśpieszono niektóre procedury, co powinno skrócić czas obsługi kierowcy. Nowy system ADSxP pozwala na bieżącą aktualizację bazy CEPiK, z której korzystają nie tylko wydziały komunikacji, ale również Policja oraz inne służby, a także firmy ubezpieczeniowe.

"Połączenie dwóch systemów informatycznych (Pojazd i CEPiK) pod względem logistyczno-organizacyjnym było dla nas jednym z trudniejszych zadań dotyczących administracji" - mówi Ryszard Chyrzyński, zastępca dyrektora Departamentu Ewidencji Państwowych i Teleinformatyki w MSWiA. "W ciągu zaledwie czterech miesięcy wdrożyliśmy wraz z PWPW S.A. nowe rozwiązanie w prawie 400 lokalizacjach w całej Polsce. Wiązało się to z wdrożeniem nowych aplikacji, doposażeniem w sprzęt informatyczny oraz przeszkoleniem ok. 3,8 tys. osób w całej Polsce."


PWPW dokonała również modernizacji infrastruktury programowo-sprzętowej we wszystkich urzędach i w centrum przetwarzania danych w PWPW S.A. Były to m.in. nakłady związane z instalacją nowych wersji oprogramowania systemowego i użytkowego we wszystkich urzędach, wymiana ok. 400 szt. serwerów, migracją danych na nowe serwery we wszystkich urzędach, wymiana (ok. 3500 szt.) stanowisk komputerowych i drukarek, wymianą szaf krosowniczych i innych elementów infrastruktury telekomunikacyjnej oraz instalacja około 500 sztuk skanerów - przeznaczonych do archiwizacji dokumentów. Zmodernizowane zostało także Centrum Personalizacji PWPW S.A.

"Została stworzona baza, na której jednostki samorządu terytorialnego mogą skutecznie rozwijać kolejne usługi elektroniczne dla obywateli w całej Polsce" - mówi Jan Maciej Czajkowski, ze Związku Powiatów Polskich. "Grzechem byłoby niewykorzystanie tej infrastruktury i nowych możliwości."