Tytuł międzynarodowego silnika roku 2009 zdobył motor Volkswagena - 1,4 TSI Twincharger, czyli konstrukcja podwójnie doładowana kompresorem i turbosprężarką (VW Golf, Golf Variant, Scirocco, Eos, Jetta, Touran, Tiguan, Seat Ibiza Cupra). Mało tego jednostka z Wolfsburga zwyciężyła też w kategorii "zielony silnik roku" - pokonała hybrydowy pomysł Hondy. Wygrała także w klasyfikacji pojemności od 1,0 do 1,4 l.

>>>Z diabelskiej pętli - nowy scirocco R

Reklama

Laur "najlepszego nowego silnika roku 2009" zdobył 3,8-litrowy, sześciocylindrowy boxer o mocy 385 KM od Porsche. Jednostka napędza model 911 Carrera S.

Mercedes zgarnął nagrodę za "najlepsze osiągi" - "Oskara odebrał" widlasty ośmiocylindrowiec 6,2 l oszlifowany przez magików z AMG. Motor produkuje 525 KM i 630 Nm momentu obrotowego! Ten sam silnik triumfował też w klasyfikacji pojemności powyżej 4 litrów. Ryczące V8 napędza takie auta jak C 63 AMG, E 63 AMG i SL 63 AMG.

"Ogromna moc i błyskawiczny czas reakcji silnika wyścigowego w połączeniu z <wagnerowskim> brzmieniem jednostki napędowej - ta V-ósemka AMG jest klasą sama dla siebie." - tak opisał silnik Mercedesa Bill McKinnon (USA), członek jury.

>>>Prawdziwy morderca opon...

W kategorii pojemność wyróżniono odpowiednio:





- do 1 l - Toyota - 1-litrowy trzycylindrowy silnik z modeli Aygo, IQ, Yaris, Citroën C1, Peugeot 107, Subaru Justy.

- 1,0 - 1,4 l - Volkswagen silnik 1,4 TSI Twincharger z modeli Golf, Golf Variant (kombi), Scirocco, Eos, Jetta, Touran, Tiguan, Seat Ibiza Cupra.

- 1,4 - 1,8 l - konstrukcja BMW-PSA, czyli turbodoładowana jednostka 1.6 z modelu MINI cooper S, clubman, Peugeot 207 i 308.

- 1,8 - 2,0 l - Audi i 2-litrowe TFSI (Audi A4, A5, Q5, VW Scirocco, Golf GTI)

- 2,0 - 2,5 l - Mercedes - turbodiesel 2,1 l, który napędza ekologiczne i ekonomiczne wersje BlueEfficiency modeli klasy E oraz klasy C.

- 2,5 - 3,0 l - BMW 3,0 l DI Twin Turbo rozpędza model 135i, 335i, X6, Z4, 730i.

- 3.0-4.0 l - BMW i silnik 4,0 V8 z modelu M3,

Reklama

- od 4,0 l - Mercedes-AMG z widlastą ósemką 6,2 l (CLK, S, SL, CL, CLS, ML)

Kto i jak ocenia? Jury to 65 dziennikarzy motoryzacyjnych z 32 krajów, w tym z Polski. Tytuł międzynarodowy silnik roku jest jednym z najbardziej cenionych przez producentów samochodowych. komisja sędziowska ustaliła klasyfikację po przeprowadzeniu jazd testowych ostatnich modeli, identyfikując silniki oferujące największą przyjemność prowadzenia, najlepsze osiągi, najniższe zużycie paliwa jak również zastosowanie najnowocześniejszych technologii.