Ford rozwija filozofię kinetic design (Focus jest kolejnym po Mondeo, Kudze i Fieście autem koncernu zaprojektowanym zgodnie z tym stylem), nadając nowemu Focusowi bardzo indywidualny i jednocześnie wyzywający wygląd. Zdjęcia dające wyobrażenie o trzeciej generacji kompaktowego Forda opublikował w najnowszym numerze magazyn Auto Świat.

>>>Poznaj najlepsze i najgorsze samochody

Reklama

Śmiałe linie i mięsiste kształty wyszły spod ręki projektantów kierowanych przez Martina Smitha, człowieka który na swoim koncie ma takie auta, jak Audi Quattro, Ople: Speedster, Astra, Insignia, Tigra Twin Top i Antara, a także ostatnie modele Forda, w tym Mondeo i Fiestę.

W porównaniu z obecną, drugą generacją nowy Ford Focus będzie miał większe: rozstaw osi i wymiary zewnętrzne (powstanie na zmodyfikowanej platformie obecnego modelu). Wnętrze wypełni wyrazista deska rozdzielcza z rozbudowanym systemem obsługi pokładowych urządzeń (Ford’s Human Machine Interface). Jeszcze lepsze będą materiały wykończeniowe, a na liście wyposażenia ma pojawić się m.in. kamera cofania i system multimedialny umożliwiający bezprzewodową łączność z internetem.

>>>Dziewczyny i gorący lakier…

Wreszcie to co we współczesnych Fordach najfajniejsze - czyli prowadzenie. Podobno nowy focus podniesie poprzeczkę jeszcze wyżej - zagwarantuje nie tylko wysoki komfort jazdy, lecz także doskonałe wyczucie auta. Nic tylko się cieszyć.

>>>Focus RS - osiem tysięcy i koniec!

Reklama

Jazda? Tu Ford dotrzymuje słowa o wdrażaniu nowej rodziny jednostek napędowych i jako najważniejszy oręż wytacza silniki benzynowe EcoBoost (mają spalać do 20 procent mniej paliwa). Gamę otwiera motor 1,0 l (moc 89 i 108 KM), dalej jest 1,6 l w odmianach 148 i 178 KM. Topowe ST wykorzysta 260-konny silnik 2.5. Oferta diesli obejmie motory 1.6 TDCi/128 KM oraz 2.0 w wersjach 168 i 197 KM. Wszystkie wykorzystają technologię Start-Stop, obniżającą zużycie paliwa i emisję spalin.

>>>Mamy nową królową szos

Kiedy na drodze? Trzecie wcielenie focusa powinno pojawić się w 2010 roku. Podobnie jak przed 100 laty model T, obecnie nowa fiesta także i focus w planach Forda jest postrzegany jako samochód globalny. Co z tych wieści sprawdzi się a co pozostanie strzałem w płot pokaże przyszłość.