Następny stopień "pudła" zdobył Francuz Sebastien Ogier (Citroen C4), który miał 1.12 min straty. Drugi duet zespołu BP Ford Abu Dhabi World Rally Team, Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila uzupełnił podium, a zespół Forda zdobył w Grecji komplet punktów w klasyfikacji zespołów fabrycznych.
Rajd Akropolu skończył się fatalnie dla obrońcy tytułu mistrza świata Sebastiena Loeba. Jadący Citroenem C4 WRC Francuz wypadł z trasy i dachował na początku drugiego etapu. Na szczęście nic mu się nie stało.
Ford prowadził w Grecji od startu do mety, wygrywając Rajd Akropolu po raz siódmy w ostatnich dziesięciu latach i odnosząc czterdzieste zwycięstwo dla firmy M-Sport, która jest partnerem Forda w programie startów w WRC. Dla dyrektora zespołu, Malcolma Wilsona kolejnym powodem do radości była wiadomość o nadaniu mu przez królową brytyjską Orderu Imperium Brytyjskiego.
Drugie z rzędu zwycięstwo Forda odbudowało nadzieję na walkę o mistrzostwo świata w obydwu klasyfikacjach. Wśród zespołów fabrycznych BP Ford Abu Dhabi World Rally Team zajmuje drugie miejsce ze stratą 15 punktów, a w klasyfikacji kierowców Hirvonen zmniejszył dystans do lidera do 7 punktów. W obu klasyfikacjach prowadzi Citroen i jego panujący mistrz świata Sebastien Loeb.
Pokryte kamieniami, szutrowe drogi na zachód od Aten i wysokie temperatury sięgające 36ºC sprawiły, że w tym roku impreza była nie mniej wyczerpująca, niż w latach ubiegłych. To była prawdziwa walka o przetrwanie na 15 odcinkach specjalnych o długości 341.01 km (dwa odcinki odwołano). Obydwa Fordy Focus RS WRC dzielnie zniosły trudy rajdu także dzięki rozważnej jeździe kierowców, którzy w tych bardzo trudnych warunkach musieli uważać, aby nie uszkodzić samochodu lub opon Pirelli Scorpion.
Latvala już na pierwszym OS-ie w piątek rano objął prowadzenie, ale na ostatniej próbie pierwszego dnia wypadł z drogi i spadł na jedenastą pozycję. Liderem został wtedy Hirvonen, ale to oznaczało, że w sobotę miał jechać jako pierwszy i czyścić drogę. Drugiego dnia rywale za plecami Fina walczyli i wykruszali się, a Hirvonen stopniowo zwiększał przewagę, podczas gdy Latvala awansował na trzecie miejsce. W niedzielę obydwaj kierowcy Forda jechali umiarkowanym tempem, którym dowieźli do mety wspaniały wynik.
"Pojechałem ten rajd bardzo rozważnie i mój plan zadziałał perfekcyjnie. Udało się uniknąć błędów, ani razu nie przebiłem opony” powiedział Hirvonen. „Wiedziałem, że jeśli ukończymy rajd bez problemów, zajmiemy wysokie miejsce i to był nasz cel. Kluczem do sukcesu było utrzymanie się na drodze i rozsądna jazda. Przez cały weekend samochód spisywał się doskonale, w szczególności na ostatnim OS-ie, który był bardzo dziurawy. Na szczęście miałem sporą przewagę, więc mogłem nieco zwolnić w końcówce rajdu."
"Wróciliśmy do walki o mistrzostwo świata. Kolejne rajdy zapowiadają się bardzo ciekawie. Dwie najbliższe imprezy, w Polsce i w Finlandii, odbędą się na szybkich szutrowych trasach, które bardzo lubię" dodał Hirvonen.
Latvala był bardzo zadowolony z awansu na podium. "Myślałem, że w piątek po południu straciłem szanse na dobry wynik. Nawet nie marzyłem o miejscu na podium, ale inni kierowcy popełniali błędy, albo nękały ich defekty. Pomogło mi to awansować na trzecie miejsce. W sobotę oszczędzałem opony i samochód, starałem się omijać większe kamienie. To przyniosło efekt. Rajd Akropolu wymaga naprawdę rozważnej jazdy. Osiągnąłem doskonały wynik, bardzo ważny zarówno dla mnie jak i dla zespołu" powiedział Fin.
Reprezentujący Abu Dhabi Khalid Al Qassimi i Michael Orr ukończyli rajd na szóstym miejscu. Jest to najlepszy wynik w karierze kierowcy ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich.
Dyrektor zespołu BP Ford Abu Dhabi, Malcolm Wilson powiedział: "Mikko pojechał w mistrzowskim stylu. Gdy prowadził po pierwszym dniu, obawialiśmy się czy nie straci czasu czyszcząc drogę w sobotę, ale spisał się doskonale. Jari-Matti popełnił błąd, ale później pokazał się z najlepszej strony i perfekcyjnie wykorzystał błędy rywali. Po raz pierwszy rundę mistrzostw świata wygrał Ford Focus wyposażony w silnik zbudowany w całości w firmie M-Sport. To powód do dumy. Przed Rajdem Sardynii chyba nikt nie wierzył w nasze szanse, ale nie poddaliśmy się. Teraz znów liczymy się w walce o mistrzowskie tytuły."
John Fleming, prezes i CEO Ford of Europe, który odebrał nagrodę dla najlepszego zespołu, powiedział: "Nie ma trudniejszej imprezy, niż Rajd Akropolu. Siedem zwycięstw w najtrudniejszym rajdzie WRC w ciągu 10 lat to fantastyczne osiągnięcie. Zajęliśmy dwa miejsca na podium, a w pierwszej szóstce znalazły się cztery Fordy Focus RS WRC. To kolejny dowód wytrzymałości, niezawodności i szybkości samochodu."
Następny starcie to Rajd Polski (25 – 28 czerwca), który będzie rundą mistrzostw świata po raz pierwszy od 1973 roku. Bazą ósmej rundy serialu będą Mikołajki, a kierowcy rywalizować będą na szybkich, szutrowych OS-ach.
Klasyfikacja końcowa Rajdu Akropolu
1. M Hirvonen/J Lehtinen FIN Ford Focus RS 4h 09min 42.5s
2. S Ogier/J Ingrassia FRA Citroen C4 4h 10min 55.4s
3. J-M Latvala/M Anttila FIN Ford Focus RS 4h 11min 27.5s
4. F Villagra/J Perez Companc ARG Ford Focus RS 4h 13min 30.8s
5. C Rautenbach/D Barritt ZIM Citroen C4 4h 13min 42.3s
6. K Al Qassimi/M Orr UAE Ford Focus RS 4h 16min 46.8s
7. M Østberg/J Andersson NOR Subaru Impreza 4h 22min 07.4s
8. L Athanassoulas/N Zakheos GRC Skoda Fabia 4h 22min 30.1s
9. N Al-Attiyah/G Bernacchini QAT Subaru Impreza 4h 22min 52.4s
10 A Araujo/M Ramalho POR Mitsubishi Lancer 4h 24min 47.0s
Klasyfikacja Rajdowych Mistrzostw Świata FIA (po rundzie 7/12)
Kierowcy
1. S Loeb 55 pkt
2. M Hirvonen 48 pkt
3. D Sordo 31 pkt
4. J-M Latvala 25 pkt
5. H Solberg 21 pkt
6. P Solberg 20 pkt
Zespoły
1. Citroen Total 94 pkt
2. BP Ford Abu Dhabi 79 pkt
3. Stobart VK M-Sport Ford 49 pkt
4. Citroen Junior 24 pkt
5. Munchi's Ford 18 pkt