Wróg czai się w twoim garażu… Wygląda niewinnie, siedzi cicho, lśni i pachnie nowością, ale jeszcze o tym nie wiesz, że wodził cię za nos już wtedy gdy miesiącami oglądałeś foldery... Nie jest wcale tak jak wyczytałeś w tabelkach! Nie jest oszczędny! Potrafi spalić nawet o 46 proc. paliwa więcej niż twierdził producent...
Jak producenci mierzą spalanie? Nie badają zużycia paliwa w ruchu ulicznym, ale na hamowni. Każde auto odbywa teoretycznie 11 kilometrową rundę testową. Podczas pierwszej część tego sprawdzianu samochód rozpędza się do 50 km/h, średnia prędkość 19 km/h, dystans przejechany 4 km. Druga część - auto pędzi do 120 km/h, średnia - do 63 km/h, cały dystans to 7 km.
Cała podróż testowa trwa łącznie 1180 sekund, a średnia prędkość to 33,6 km/h. Samochód nigdy gwałtownie nie przyspiesza, czy też gwałtownie hamuje. W laboratorium panuje 20-30 stopni Celsjusza, zbiornik paliwa jest wypełniony w 90 proc., a wilgotność i ciśnienie powietrza są ściśle określone - zdradza magazyn "Auto Świat". Zużycie paliwa nie jest mierzone bezpośrednio, ale wylicza się je na podstawie przelicznika z wydalonych spalin (razem z zimnym startem).
Kto spełnia obietnice, a kto karmi nas największymi przekłamamniami? Bolesna prawda jest na końcu... Oto wyniki testu spalania jaki opublikował magazyn "Auto Świat"...
To 10 aut, których spalanie pozostaje zgodne z obietnicami
10. VW Tiguan 2.0 TDI (turbodiesel): fabryczne 6,9 na 100 km/testowe 7,2/różnica 4,35 proc.
9. VW Passat 2.0 Blue TDI (turbodiesel): 5,2/5,4/3,85 proc.
8. Rolls-Royce Phantom Drophead Coupe (benzynowy): 15,7/16,3/3,82 proc.
7. Land Rover Freelander TD4 (turbodiesel): 8,5/8,8/3,53 proc.
6. VW Touareg 3.0 V6 TDI (turbodiesel): 9,3/9,6/3,23 proc.
Zobacz kto i jak oszukuje kierowców na paliwie - czytaj dalej>>>
5. Honda Accord Tourer 2.2i-DTEC (turbodiesel): fabryczne 6,6 na 100 km/testowe 6,8/różnica 3,03 proc.
4. VW passat CC 3.6 V6 4Motion DSG (benzynowy):10,1/10,4/2,97 proc.
3. Mercedes G 280 CDI (turbodiesel): 13,5/13,9/2,96 proc
2. Land Rover Defender 110 (turbodiesel): 11,0/11,3/2,73 proc.
1. Huyndai ix35 3.0 V6 CRDi (turbodiesel): 9,4 l na 100 km/9,6/2,13 proc.
Oto auta, których spalanie nie pasuje do rzeczywistości - czytaj dalej>>>
Top 10 aut, których spalanie nie pasuje do rzeczywistości:
10. Renault Clio 1.2 TCe (benzynowy): fabryczne 5,8 l na 100 km/testowe 7,9/różnica 36,21 proc.
9. Honda Insight 1.3 (hybryda): 4,4/6,0/36,36 proc.
8. Mercedes SL 65 AMG (benzynowy): 14,0/19,1/36,43 proc.
7. Lexus LS 600h (hybryda): 9,3/12,7/36,56 proc.
6. Opel Corsa 1.3 CDTI (turbodiesel): fabryczne 4,1/testowe 5,6/różnica 36,59 proc.
Zobacz kto i jak kombinuje na paliwie - czytaj dalej>>>
5. Alfa Romeo MiTo 1.6 JTDM (turbodiesel): fabryczne 4,8 l na 100 km/testowe 6,6/różnica 37,50 proc.
4. BMW 530d GT (turbodiesel): 6,5/9,0/38,46 proc.
3. Audi Q5 2.0 TFSI quattro (benzynowy): 8,5/11,8/38,82 proc.
2. Audi A5 Cabrio 2.0 TFSI (benzynowy): 7,7/10,7/38,96 proc.
1. Ford Fiesta 1.6 TDCi Econetic (turbodiesel): 3,7/5,4/45,95 proc.