Inne

W 1957 r. Daimler-Benz po raz ostatni zaprezentował model 300 SL "Gullwing" szerokiej publiczności w Polsce. 53 lata temu charakterystyczny model z drzwiami podnoszonymi do góry, przypominającymi skrzydła mewy był ozdobą stoiska producenta ze Stuttgartu w czasie Międzynarodowych Targach Poznańskich. Od tego czasu jedynie pojedyncze sztuki przewijały się co jakiś czas przez ręce kolekcjonerów. W 2009 r. Mercedes wskrzesił legendę Gullwinga, prezentując współczesną wersję samochodu z kultowym nadwoziem. Obecnie rusza sprzedaż Mercedesa SLS AMG, pierwszego modelu zaprojektowanego w całości przez inżynierów nadwornego tunera Mercedesa z Affalterbach.

>>>Ostatni Mercedes SLR w Polsce! Widziałeś?

Reklama
Inne

"Mogę powiedzieć, że sprzedaliśmy już kilkanaście sztuk tego auta. Jesteśmy zadowoleni z wyniku, zwłaszcza, że lista kolejnych chętnych wydłuża się z dnia na dzień. Klienci, którzy widzieli ten samochód na żywo szybciej podejmują decyzję o zakupie, ponieważ jednak ten Mercedes jeździ jak żaden inny spodziewamy się jeszcze większego zainteresowania po tym gdy SLS AMG trafi do wydzielonych punktów sprzedaży w Polsce." - powiedział dziennikowi.pl Piotr Wójcik z biura prasowego Mercedes-Benz Polska.

Cena? Nie tak szybko, najpierw zobacz, czy skok na bank się opłaca…



Ile kosztuje supermerc? - czytaj dalej>>>









Reklama



Inne

Najnowszy Mercedes SLS AMG to samochód z kategorii supersportowych, który fascynuje rozwiązaniami technicznymi. Aluminiowe nadwozie typu spaceframe z drzwiami otwieranymi do góry niczym skrzydła mewy (Gullwing) skrywa zamontowany za przednią osią silnik AMG V8 o pojemności 6,3 litra i maksymalnej mocy 571 KM (650 NM momentu obrotowego).



Ile kosztuje supermerc? - czytaj dalej>>>









Inne

Jednostka napędowa pracuje w technologii suchej miski olejowej, przekazując napęd poprzez siedmiobiegową dwusprzęgłową skrzynię biegów, umieszczoną przy osi tylnej (układ transaxle). SLS AMG dzięki sportowemu zawieszeniu z aluminiowymi, podwójnymi wahaczami poprzecznymi i masie własnej, wynoszącej 1620 kilogramów może się pochwalić dynamiką jazdy na najwyższym poziomie. Idealne rozłożenie obciążenia pomiędzy oś przednią i tylną wynosi 47 do 53 procent - to plus niski środek ciężkości są gwarancją fanatycznych wrażeń z jazdy. "Gullwing" przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 3,8 sekundy i może osiągnąć elektronicznie ograniczoną prędkość maksymalną 317 km/h.



Ile kosztuje supermerc? - czytaj dalej>>>









SLS AMG trafi oficjalnie do salonów w ostatni weekend marca. Cena? 810 tysięcy zł. Jednak po dołożeniu różnych dodatków rachunek do zapłacenia to nawet 1 100 000 zł (jeden milion sto tys. zł). Jak widać bogatych ludzi w Polsce nie brakuje - bo tylko ich stać na tak ekstrawaganckie cacko... Konkurent? Ferrari Italia... Póki co salonu Ferrari w Polsce jeszcze nie ma więc wybór jest prosty :)