"Świetne zakończenie bardzo trudnego dla nas rajdu. Wygraliśmy większość odcinków specjalnych jednak kłopoty techniczne uniemożliwiły nam wygranie w klasyfikacji SWRC.Trzecie miejsce i podium to naprawdę duży sukces i bardzo dobre rozpoczęcie sezonu. Dziękuję partnerom zespołu dzięki którym ten start był możliwy oraz wszystkim kibicom na trasie i przed monitorami, którzy trzymali za nas kciuki i nas dopingowali." - powiedział na mecie rajdu Michał Kościuszko
Pomimo problemów technicznych jedyna polska załoga startująca w pełnym cyklu Rajdowych Mistrzostw Świata SWRC wygrała największą liczbę oesów podczas Corona Rally Mexico (Kościuszko - 9, Pons - 6, Prokop - 4). Niestety dwukrotnie zawodnicy Dynamic World Rally Team zmuszeni byli do startu w systemie SupeRally z doliczoną karą za każdy nieprzejechany odcinek specjalny.
"Pomimo kłopotów technicznych cieszy mnie, że dojechaliśmy do mety i w pierwszym rajdzie zyskaliśmy cenne punkty. Jazda Fordem Fiesta S2000 jest dużą przyjemnością i z każdym kilometrem czuję się w nim coraz lepiej. Wygrane w Meksyku oesy dały mi bardzo cenne doświadczenie i z optymizmem patrzę na start w kolejnym rajdzie" - powiedział Michał.
W klasyfikacji generalnej rajd Meksyku wygrał sześciokrotny mistrz świata Francuz Sebastien Loeb (Citroen C4 WRC). Loeb, który triumfował w Meksyku po raz czwarty, odniósł 55. zwycięstwo w rajdzie zaliczanym do MŚ. Poprzednio Loeb był najszybszy w Meksyku w 2006, 2007 i 2008 roku. Drugie miejsce zajął Norweg Petter Solberg (Citroen C4 WRC), tracąc do Loeba 24,2 s, a trzecie Francuz Sebastien Ogier (Citroen C4 WRC) - strata 25,3 s.
Rajdu nie ukończył Fin Kimi Raikkonen (Citroen C4 WRC), który pierwszego dnia miał poważny wypadek i mechanicy nie byli w stanie naprawić jego auta. Raikkonen chciał jechać dalej, ale zdaniem komisarzy sportowych start samochodem z uszkodzoną klatką bezpieczeństwa zagrażał życiu zawodników.
Loeb po zwycięstwie w Meksyku został liderem klasyfikacji generalnej mistrzostw świata z 43 pkt. Drugi jest Mikko Hirvonen - 37 pkt, a na trzeciej pozycji są Jari-Matti Latvala i Sebastien Ogier - obaj po 25 pkt.
W klasyfikacji SWRC prowadzi Hiszpan Xevi Pons - 25 pkt przed Czechem Martinem Prokopem - 18 pkt i Michałem Kościuszką - 15 pkt. Wszyscy trzej jeżdżą Fordami Fiesta S2000.
Zawodnicy w ciągu trzech dni rajdu Corona Rally Mexico przejechali 21 odcinków specjalnych o łącznej długości 347,55 km. Odcinki rozgrywane były w charakterystycznym dla tej części Meksyku wysokogórskim plenerze.
Kolejnym rajdem, w którym w Mistrzostwach Świata wystartuje załoga Dynamic World Rally Team, będzie Rajd Jordanii rozgrywany w pierwszy weekend kwietnia.
Od sezonu 2010 wprowadzony został nowy system punktowania w rajdowych mistrzostwach świata. Punkty otrzymuje dziesięciu a nie jak dotychczas ośmiu najlepszych kierowców według klucza: 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1.
Wyniki:
1. Sebastien Loeb (Francja/Citroen C4) 3:42.41,7
2. Petter Solberg (Norwegia/Citroen C4) strata 24.2
3. Sebastien Ogier (Francja/Citroen C4) 25,3
4. Mikko Hirvonen (Finlandia/Ford Focus) 1.47,5
5. Jari-Matti Latvala (Finlandia/Ford Focus) 2.15,1
6. Henning Solberg (Norwegia/Ford Focus) 2.48,0
7. Federico Villagra (Argentyna/Ford Focus) 10.13,4
8. Xevi Pons (Hiszpania/Ford Fiesta S2000) 18.44,4
9. Martin Prokop (Czechy/Ford Fiesta S2000) 19.02,0
10. Armindo Araujo (Portugalia/Mitsubishi Lancer) 21.32,5
...
20. Michał Kościuszko (Polska/Ford Fiesta S2000) 52.21,2