Nowość debiutuje na polskich drogach. Zobacz pierwsze ZDJĘCIA audi A7 i S7 sportback
1 Audi A7 Sportback zadebiutowało w 2010 roku. Po czterech latach produkcji styliści Audi przeprowadzili kurację odmładzającą to niemal 5-metrowe auto. Najbardziej rzucające się w oczy zmiany to: pojedynczo obramowana osłona chłodnicy, zderzaki, końcówki dużych rur wydechowych oraz reflektory.
Audi
2 W standardzie montowane są teraz przednie reflektory diodowe, a na życzenie dostępne są reflektory Matrix LED. W połączeniu z reflektorami Matrix LED, Audi oferuje przednie kierunkowskazy ze zdynamizowanym sposobem sygnalizowania. Z tyłu pojazdu są one elementem wyposażenia seryjnego.
Audi
3 Także kabina przeszła kurację odmładzającą. Nowe materiały zastosowane we wnętrzu to m.in. listwa dekoracyjna z aluminium/drewna orzechowego Beaufort oraz skóra Valcona. Do wyboru są aż cztery warianty siedzeń, a przednie fotele można opcjonalnie wyposażyć w wentylację i w funkcję masażu. Elementem wyposażenia seryjnego jest system obsługi MMI Radio, na życzenie uzupełniany o wyświetlacz head up, pokazujący wszystkie najważniejsze informacje na szybie, na wprost pola widzenia kierowcy.
Audi
4 Elektrycznie otwierana i zamykana pokrywa kryje bagażnik o podstawowej pojemności 535 l. Po złożeniu tylnych oparć, kufer powiększa się do 1390 l. Na początek, nowe audi A7 sportback oferowane jest z pięcioma jednostkami napędowymi do wyboru - dwoma silnikami benzynowymi i trzema jednostkami wysokoprężnymi. Moc od 218 KM do 333 KM. Wszystkie spełniają normę Euro 6.
Audi
5 Silnik 3.0 TDI clean diesel o mocy 272 KM to stworzona od podstaw. Trzylitrowy motor V6 w ekologicznej/ekonomicznej wersji "ultra", 218 KM, w połączeniu z napędem na przednią oś w opinii inżynierów zużywa średnio 4,7 l paliwa na 100 km. Silnik 3.0 TDI Biturbo clean diesel o mocy 320 KM współpracuje z ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów tiptronic, a wszystkie pozostałe silniki z siedmiostopniową przekładnią S tronic.
Audi
6 Warianty z napędem tylko na przednią oś wyposażono w zupełnie nową przekładnię z podwójnym sprzęgłem, która zastąpiła skrzynię multitronic. W modelach o mocy powyżej 272 KM, stały napęd na cztery koła quattro można uzupełnić o sportowy mechanizm różnicowy, w aktywny sposób przekazujący moment obrotowy na koła osi tylnej.
Audi
7 Sercem audi S7 sportback w nowej odsłonie jest mocniejszy o 30 KM silnik 4.0 V8 TFSI/450 KM - w jednostce została zastosowana technika COD (cylinder on demand).
Audi
8 Układ ten przy niskich i średnich obciążeniach (np. spokojna jazda autostradą) oraz niskiej liczbie obrotów, odłącza drugi, trzeci, piąty i ósmy cylinder, zamykając ich zawory i uniemożliwiając tym samym wtrysk paliwa (dla oszczędności). Dopóki kierowca nie doda energiczniej gazu, silnik 4.0 TFSI pracuje jak jednostka 4-cylindrowa...
Audi
9 A7 Sportback jeździ na kołach o średnicy od 17 do 21 cali. Niektóre wersje silnikowe wyposażono w nowe hamulce o lekkiej konstrukcji. System wyboru dynamiki jazdy Audi drive select jest elementem wyposażenia seryjnego. Elementy dostępne opcjonalnie to m.in. dwa podwozia sportowe i zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension. W modelu S7 Sportback zawieszenie znacznie usztywniono.
Audi
10
Audi
11 Co ciekawe, system reflektorów sterowany jest przez nawigację, a jego reakcje odzwierciedlają sytuację na drodze. Moc poszczególnych diod reflektorów określana jest przez napływające dane dotyczące pokonywanej drogi. W połączeniu z opcjonalną nawigacją plus z MMI touch, system odpowiednio wcześniej rozpoznaje informacje np. o przebiegu zakrętów czy klasyfikacji dróg zapisane w nawigacji i do nich dostosowuje moc i strumień światła. W Polsce audi A7 sportback w nowej odsłonie zadebiutuje jesienią 2014 roku.
Audi
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję