Syrena zniknęła, żeby powrócić jako Vosco S106. Nowy model także z napędem elektrycznym

| Aktualizacja:

Kutno będzie miejscem produkcji auta nawiązującego do słynnej Syreny? Pierwsze podejście konstruktorów AMZ Kutno zakończyło się na prototypach. Teraz swoich sił w reinkarnacji samochodowej legendy próbuje nowa spółka FSO Syrena…

wróć do artykułu
  • ~Marian z B
    (2018-04-17 20:46)
    T o byłoby coś dożyć, kupić i jeździć nową "Syreną". Wtedy w garażu byłaby mama "syrena" z córką "Syrenką". Poczekamy , zobaczymy.
  • ~Rrtt
    (2018-04-17 20:53)
    Brawo myślałem , że projekt upadł tu proszę 6 prototypów nikt jeszcze tak daleko nie zaszedł!
  • ~ator
    (2018-04-17 21:06)
    Całkiem nieźle to wygląda. Gdyby nie te grube ramki drzwi jak w polonezie, to byłoby cacuszko.
  • ~tjindy
    (2018-04-17 21:33)
    Nie jest źle. Jest nawet bardzo fajnie - projekt autka zacny. Gratuluję pomysłu i kibicuję :) Na marginesie: Philips się chwali że na badania iqos (podgrzewarka do papierosów) wydał już 4,5 miliarda dolarów. A wy tu o jakiś drobniakach gadacie. Widać kto realnie szafuje finansami. Więc podwójnie - brawo WY!
  • ~PoWol
    (2018-04-17 21:41)
    Ludzie!!! Nie da się zbudować samochodu w garażu,(to nie klej Atlas).Takie marki jak Syrena , Warszawa lub WSK 125 to tylko podstęp dla zdobycia praw do nazwy.Na tereny po tych fabrykach .(nie małe) są już kupcy też obiecują ********************* marek.Chodzi o duża kasę
  • ~Syrena
    (2018-04-17 21:57)
    W GIMP-ie robili czy w płatnym oprogramowaniu? Że też ludzie się na to nabierają...
  • ~gb
    (2018-04-17 22:00)
    zadziwia mnie wywalanie pieniędzy na coś z czego wiadomo że nic nie będzie. Stworzenie prototypów z żywicy to miliony, a postawienie fabryki do produkcji seryjnej to miliardy i to grube. Na to stać obecnie zaledwie kliku światowych potentatów jak VW, GM, Toyota, Renault-Nissan. Teraz rachunek ekonomiczny, wyłożenie miliardów na fabrykę i co dalej, przecież sprzedaż nawet kilku tysięcy sztuk co jest bardzo wątpliwe spowoduje że fabryka padnie z niespłaconymi kredytami.
  • ~Votum separatum
    (2018-04-17 22:05)
    A ja przez całe swoje długie życie naiwnie się łudziłem, że ideą przyświecającą ludziom podejmującym trud zbudowania fabryki samochodów jest uruchomienie rodukcji tychże samochodów - czyli dostarczenie innym ludziom środka transportu za niewygórowaną cenę! Z tego - co tu czytam - wnioskuję jednak, że akurat w tym wypadku chodziło o zbudowanie 6 (sześciu) egzemplarzy prototypu w cenie przekraczającej 1,5 miliona PLN za sztukę i o typowe dla tego rodzaju pomysłów bicie piany i puszczanie pary w gwizdek! A tym, którzy są zainteresowani historią motoryzacji, polecam wycieczkę do Tacoma (przedmieście Seattle, stan Waszyngton, USA) i obejrzenie zbiorów prawdziwego muzeum (Lemay Family Collection) motoryzacji założonego i utrzymywanego za prywatne pieniądze jednej mało znanej amerykańskiej rodziny! --------- A po waszej wizycie w tym muzeum pogadamy i ideach i ich realizacji! Jako temat panelu dyskusyjnego sugeruję: "Czym się różni idea od utopii, a przedsiębiorczość od cwaniactwa"!!!
  • ~V o t u m separatum
    (2018-04-17 22:07)
    A ja przez całe swoje długie życie naiwnie się łudziłem, że ideą przyświecającą ludziom podejmującym trud zbudowania fabryki samochodów jest uruchomienie rodukcji tychże samochodów - czyli dostarczenie innym ludziom środka transportu za niewygórowaną cenę! Z tego - co tu czytam - wnioskuję jednak, że akurat w tym przypadku chodziło o zbudowanie 6 (sześciu) egzemplarzy prototypu w cenie przekraczającej 1,5 miliona PLN za sztukę i o typowe dla tego rodzaju pomysłów bicie piany i puszczanie pary w gwizdek! A tym, którzy są zainteresowani historią motoryzacji, polecam wycieczkę do Tacoma (przedmieście Seattle, stan Waszyngton, USA) i obejrzenie zbiorów prawdziwego muzeum (Lemay Family Collection) motoryzacji założonego i utrzymywanego za prywatne pieniądze jednej mało znanej amerykańskiej rodziny! --------- A po waszej wizycie w tym muzeum pogadamy i ideach i ich realizacji! Jako temat panelu dyskusyjnego sugeruję: "Czym się różni idea od utopii, a przedsiębiorczość od cwaniactwa"!!!
  • ~jarekkr
    (2018-04-18 05:35)
    jeszcze jedna głupota, mam nadzieje że to nie z naszych podatków
  • ~Laszlo
    (2018-04-18 07:52)
    Ktoś robił badania nad potencjalnym rynkiem zbytu? Mała seria oznacza wysoką cenę, więc kto ma kupić tak drogie auto o parametrach dużo tańszej np. Corsy? O sentymencie nie ma mowy, bo to kwestia wyłącznie nazwy i nawet to nie jest dogadane. Czekam na polskie auto, ale mam wrażenie, że cały entuzjazm idzie w niewłaściwym kierunku. Polskie myślenie jest takie: zróbmy fajne autko, nie zważajmy na realia, a potem jakoś to będzie. Stąd tyle aut, które kończą na etapie opracowania prototypu.
  • ~sda
    (2018-04-18 08:47)
    Wydali 10mln na 6 szt to musi być Super auto. Wojewódzki już sprzedał swoje Lambo i czeka w kolejce na syrenę.
  • ~mstr
    (2018-04-18 08:49)
    Samochód wygląda nie tak źle ,ale wywaliłbym to szpetne K jako znaczek i dał FSO i przerobił tył samochodu bo kojarzy się z Fiatem Brawo.
  • ~annna
    (2018-04-18 10:41)
    to zadna mysl techniczna plagiaty innych samochodow ..co to cos ma wspolnego z syrena wszytko pomieszane tu od audi tam cos od skody.,.poco ksztalcis jakis tam polskich nieudascznikow inzynierow skoro ci wogole niemaja ani wiedzy ,talentu ani tez umiejetnosci..spapugowaqc cos od innych ..to jest bardzo latwe..//dam wam rade najpierw sie wyszkolcie nauczcie..zbudujcie od podstaw polski silnik polsa karoserie i polskie wyposazenie....wtedy bedxziemy rozmawiac narazie bladzicie we mgle..konstruktorzy jak z koziej....traba..
  • ~Radek
    (2018-04-18 11:27)
    stała pralnia pieniedzy ?
  • ~jaaaa
    (2018-04-18 12:24)
    To nic tylko sposob na ciągnięcie kasy z różnych grantów i dotacji.
  • ~sceptyk1
    (2018-04-18 22:20)
    Czyli moc i osiągi dawnej Syrenki. Jednym słowem kicha". Ale legalne wyprowadzanie pieniędzy dla kolesi Misiewiczów PISiewiczow się kręci.
  • ~Prawy
    (2018-04-18 22:31)
    Prawdziwi Polscy Patrioci wspomagani przez IPN w całej Polsce przeprowadzają masową dekomunizację likwidując wszystkie nazwy kojarzące się z PRLem a tu proszę co mamy. Sentymentalny powrót do komuny. FSO, Syrenki, Polonezy, Warszawy, Żuki, SHLki itp
  • ~Stanisław
    (2018-04-20 10:48)
    Niemiecki właściciel DZIENNIK PL,KPI W ZYWE OCZY Z POLAKÓW,którzy konstruują nową Syrene,która będzie się nazywała Wasko.Kosmopolityczni dziennikarze wmawiają polakom głupoty,o produkcji polskiego samochodu.Przypominam sobie czasy z PRL,gdy na bazie fiata 125 wyprodukowano Poloneza.Dziennikarze PRL miesiącami chwalili nowy samochód,króry miał przewyższać jakością i nowoczesnością ,samochody krajów zachodu.Z tego bełkotu,wynika okrutny morał ,który na polakach się skrupi,że rządzący polacy,przed szkodą i po szkodzie GŁUPI.
  • ~Ceght
    (2018-04-21 13:52)
    nie wiem czy widzialem cos brzydszego na 4ch kolach